حمایت کمیته امداد از 43 هزار خانوار اردبیلی

کد :
71838
آخرین به روزرسانی :
21 مهر 1403 - 15:01

از پیشنهاد صفحه «حمایت کمیته امداد از 43 هزار خانوار اردبیلی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
حمایت و سلامت خانواده
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خبر داد:

حمایت کمیته امداد از 43 هزار خانوار اردبیلی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: هم اکنون 43 هزار و 409 خانوار در قالب 88 هزار و 110 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در طول سال خدمات معیشتی، درمانی، بهداشتی، فرهنگی، مسکن، جهیزیه و تسهیلات اشتغال‌زایی به آنها ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علیرضا حسین‌نژاد در جلسه شورای مدیران که با حضور معاون حمایت و سلامت خانواده و معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد کشور برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: 11.5 درصد از خانوار استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی افزود: 6.9 درصد از کل جمعیت استان اردبیل نیز از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر 43 هزار و 409 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: این تعداد خانوار در قالب 88 هزار و 110 نفر هستند که با ارائه خدمات متنوع سعی در توانمندسازی آنها داریم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: 29 هزار و 452 نفر از جمعیت تحت حمایت را سالمندان تشکیل می‌دهند که توانایی انجام کار را نداشته و با ارائه خدمات درمانی، دارویی و بهداشتی تلاش داریم بخشی از مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وی با اعلام اینکه 52 درصد از مددجویان تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، افزود: به منظور رفع نیازهای اساسی و کمک به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اقدامات شایسته‌ای به انجام می‌رسد تا آنها در مسیر خودکفایی و عدم وابستگی قرار گیرند.

حسین‌نژاد در ادامه سخنان خود اعطای 1302 سری جهیزیه به ارزش 45 میلیارد و 800 میلیون تومان را یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های این نهاد در راستای جریان‌سازی ازدواج آسان و جوانی جمعیت برشمرد و خاطرنشان کرد: 2290  دستگاه لوازم خانگی نیز به ارزش 9 میلیارد و 300 میلیون تومان در بین خانوار تحت حمایت توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: 5556 خانوار تحت حمایت نیز اجاره‌نشین هستند که در طول یک سال اخیر بیش از چهار میلیارد و 200 میلیون تومان بابت اجاره بها به آنها پرداخت شده است.

وی یکی از ضروری‌ترین نیازهای مددجویان را تامین مسکن مناسب عنوان کرد و افزود: در این زمینه خواستار همکاری‌های بیشتر هستیم تا بتوانیم برای مددجویان فاقد مسکن، منزلی مناسب تهیه کنیم.

در ادامه این نشست، سعید زارع‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد کشور طی سخنانی ضمن تشریح برنامه هفتم کمیته امداد، بیان کرد: شناسایی نقاط ضعف و قوت کمیته امداد و همچنین ایجاد فضای دانش‌گرایی و تحول‌خواهی در برنامه هفتم کمیته امداد مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در برنامه هفتم با همکاری گروه‌های پژوهشی، کارکنان مجرب و متخصص کمیته امداد و حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های معتبر تلاش گسترده‌ای به انجام رسیده تا بتوانیم گام‌های موثرتری را برای رفع فقر و محرومیت و توانمندسازی و خوداتکایی اقشار آسیب‌پذیر برداریم.

زارع‌زاده گفت: با همراهی و همیاری هرچه بیشتر خواهیم توانست به تحقق برنامه هفتم کمیته امداد کمک کرده و موجبات رضایت جامعه تحت حمایت را رقم بزنیم.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد کشور در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: هوشمندسازی و ارائه خدمات الکترونیکی نیز از جمله اولویت‌های مهم کمیته امداد است که درصدد توسعه این مهم هستیم.

در ادامه این جلسه، حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور نیز اظهار کرد: مددکاران و امدادگران کمیته امداد در سراسر کشور با افتخار و بی‌منت در خدمت نیازمندان جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه همه حوزه‌ها و واحدهای تخصصی کمیته امداد در خدمت مددجویان هستند، افزود: در کمیته امداد، همگی در یک صف در خدمت مددجویان هستیم و برای رفع نیازهای اساسی آنها تلاش می‌کنیم.

خدرویسی با بیان اینکه مددکاران پرچمداران خدمت به محرومان هستند، یادآور شد: باید بیش از پیش نیازهای ضروری خانواده‌ها مورد نظر قرار گرفته و نظارت بیشتری در این امور به انجام رسد تا کمک‌های مردمی در اسرع وقت به دست محرومان برسد.

شایسته ذکر است: دیدار با مددجویان شهرستان‌های اردبیل، نیر و مشگین‌شهر از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

انتهای پیام  

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)