جایگاه سازمانی مرتبط
دفتر نظارت و رسیدگی به شکایت
مدرک تحصیلی
دکترای تخصصی جامعهشناسی
تلفن تماس
021-23902349
رایانامه
mpc@emdad.ir
اهداف :
- ۱. اعمال حاکمیت قانون بر عملکرد تمامی حوزههای کمیته امداد امام(ره)و افزایش تعامل بین آنها و خدمت گیرندگان؛
- ۲. شفافسازی قوانین، مقررات، فرایندها و عملکرد؛
- ۳. ساماندهی، فرهنگسازی، استقرار و نهادینه سازی نظام پاسخگویی به شکایات؛
- ۴. پاسخگویی بدون تبعیض به درخواست خدمات مراجعین؛
- ۵. شفافسازی عملکرد و ارتقای سلامت نظام اداری کمیته امداد امام(ره)؛
- ۶. تکریم مردم و ارتقای جلب رضایت ارباب رجوع و ذینفعان؛
- ۸. ایجاد زمینه مناسب به منظور انطباق عملکرد با ضوابط و مقررات؛
- ۹. شناسایی نقاط آسیبپذیر و انعکاس به حوزههای ذیربط به منظور اتخاذ تمهیدات مناسب و اصلاح عملکرد؛
- ۱۰. تطبیق برنامه مصوب با عملکرد در یک دوره زمانی؛
- ۱۱. ارتقای سطح حفاظت از داراییها و استفاده کارآمد از منابع؛
- ۱۲. ارتقای سطح نظارت بر عملکرد بودجه؛
- ۱۳. افزایش بهرهوری و میزان اثربخشی و کارایی سازمان؛
- ۱۴. ایجاد و تقویت مستمر توان اداری و مردمی پیشگیری از وقوع فساد در کمیته امداد امام(ره)؛
- ۱۵. شناسایی و اقدام قانونی در قبال مرتکبین فساد با همکاری دستگاه قضایی
ماموریتها :
- ۱. کنترل و کاهش فساد و سالمسازی مجموعه؛
- ۲. تقویت شناخت و جلب اعتماد و حمایت عمومی از برنامههای ضد فساد؛
- ۳. ترویج و نهادینه کردن تفکر و عمل پیشگیری از فساد و مقابله با آن توسط مسئولان و کارکنان در حیطه مسئولیت سالمسازی دستگاه
وظایف :
- ۱. مطالعه و بررسی به منظور بهینهسازی نظامهای مؤثر نظارتی، کنترلی و بازرسی و پیگیری امور و راهبری اقدامات مربوط به استقرار و به کارگیری آنها در جهت تأمین کارآمدی، سلامت و کارآیی کمیته امداد امام(ره) و بخشهای مختلف آن؛
- ۲. تهیه و تنظیم برنامه بازرسی دورهای و یا موردی از واحدهای مرکزی و خارج از مرکز و سازماندهی تیمهای بازرسی لازم و ارائه گزارشهای مناسب و پیشنهادهای مؤثر به مبادی و مراجع مربوط؛
- ۳. توسعه و تقویت فرهنگ خودکنترلی مبتنی بر وجدان کاری و تعهد و طراحی مکانیزمهای لازم در جهت فرهنگسازی و نهادینه نمودن آن؛
- ۴. بررسی و پیگیری گزارشها و شکایات واصله از سوی مردم، سازمانها، نهادها، دستگاهها، مؤسسات و تشکلها از عملکرد واحدهای اجرایی؛
- ۵. مطالعه و بررسی به منظور تنظیم نظامها، آییننامهها و دستورالعملهای حسابرسی در کمیته امداد امام(ره)و نظارت بر حسن اجرای آنها؛
- ۶. رسیدگی به حسابهای کمیته امداد امام(ره)به طور نمونه، ادواری و پایان دوره مالی و تهیه گزارشهای لازم برای ارائه به مبادی و مراجع ذیربط؛
- ۷. بررسی و ارزیابی کنترلهای داخلی در حسابهای درآمد و هزینه در چارچوب قوانین و مقررات جاری کمیته امداد امام(ره)؛
- ۸. بررسی و اظهارنظر نسبت به صحت روند انجام امور حسابرسان استانها و رفع نواقص احتمالی؛
- ۹. رسیدگی به اموال کمیته امداد امام(ره)اعم از منقول و غیرمنقول و رسیدگی به موجودی انبار در واحدهای مختلف؛
- ۱۰. همکاری با امور مالی و نظارت بر بودجه به منظور تجزیه و تحلیل مغایرتهای بودجهای و عملکرد؛
- ۱۱. مطالعه و بررسی به منظور طراحی نظامهای مناسب مدیریت شکایت و جمعآوری پیشنهادها، نظرات، انتقادات و مشکلات ذینفعان کمیته امداد امام(ره)و راهبری امور اجرایی مربوط به منظور دستیابی به شکایات و رسیدگی به آنها، تبدیل موارد به فرصتهای مؤثر برای آسیبشناسی و آسیبزدایی از واحد و امور و بهکارگیری نتایج در بهبود و اصلاح مؤلفهها و عوامل مربوط در کمیته امداد امام(ره)؛
- ۱۲. اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد واحدها، کارکنان و مدیران به مبادی مربوط داخلی جهت انجام اقدامات لازم با همکاری و هماهنگی واحدهای مربوط؛
- ۱۳. بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری لازم تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکیان و استفاده در اصلاح و بهکرد امور؛
- ۱۴. همکاری، برقراری ارتباط و تعامل با سازمانها، نهادها و ارگانهای قانونی و مسئول در امور نظارت، ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات به منظور پاسخگویی به انتظارات قانونی آنها همچنین انجام شایسته وظایف و مسئولیتهای محوله؛
- ۱۵. تهیه و تنظیم طرحها و برنامههای مناسب و انجام اقدامات لازم در خصوص تفریغ بودجه و تهیه و ارایهگزارشهای لازم؛
- ۱۶. بررسی و تعیین نیازهای آموزشی، پژوهشی، بودجهای، تشکیلاتی، آماری، فناوری، ملزومات اداری و موارد مشابه و اعلام به حوزههای ذیربط؛
- ۱۷. تهیه و تدوین پیشنویس تمامی گزارشها، ضوابط، مقررات، دستورالعملهای مورد نیاز جهت ارائه به مراجع ذیربط.
پیوستها
پیوست | حجم |
---|---|
رزومه | 133.32 کیلوبایت |