عزت الله میرزایی

جایگاه سازمانی مرتبط
دفتر نظارت و رسیدگی به شکایت
مدرک تحصیلی
دکترای تخصصی جامعه‌شناسی
تلفن تماس
021-23902349
رایانامه
mpc@emdad.ir

 

اهداف :

  • ۱. اعمال حاکمیت قانون بر عملکرد تمامی حوزه‌های کمیته امداد امام(ره)و افزایش تعامل بین آنها و خدمت گیرندگان؛
  • ۲. شفاف‌سازی قوانین، مقررات، فرایندها و عملکرد؛
  • ۳. سامان‌دهی، فرهنگ‌سازی، استقرار و نهادینه سازی نظام پاسخگویی به شکایات؛
  • ۴. پاسخگویی بدون تبعیض به درخواست خدمات مراجعین؛
  • ۵. شفاف‌سازی عملکرد و ارتقای سلامت نظام اداری کمیته امداد امام(ره)؛
  • ۶. تکریم مردم و ارتقای جلب رضایت ارباب رجوع و ذی‌نفعان؛
  • ۸. ایجاد زمینه مناسب به منظور انطباق عملکرد با ضوابط و مقررات؛
  • ۹. شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و انعکاس به حوزه‌های ذی‌ربط به منظور اتخاذ تمهیدات مناسب و اصلاح عملکرد؛
  • ۱۰. تطبیق برنامه مصوب با عملکرد در یک دوره زمانی؛
  • ۱۱. ارتقای سطح حفاظت از دارایی‌ها و استفاده کارآمد از منابع؛
  • ۱۲. ارتقای سطح نظارت بر عملکرد بودجه؛
  • ۱۳. افزایش بهره‌وری و میزان اثربخشی و کارایی سازمان؛
  • ۱۴. ایجاد و تقویت مستمر توان اداری و مردمی پیشگیری از وقوع فساد در کمیته امداد امام(ره)؛
  • ۱۵. شناسایی و اقدام قانونی در قبال مرتکبین فساد با همکاری دستگاه قضایی

 

ماموریت‌ها :

  • ۱. کنترل و کاهش فساد و سالم‌سازی مجموعه؛
  • ۲. تقویت شناخت و جلب اعتماد و حمایت عمومی از برنامه‌های ضد فساد؛
  • ۳. ترویج و نهادینه کردن تفکر و عمل پیشگیری از فساد و مقابله با آن توسط مسئولان و کارکنان در حیطه مسئولیت سالم‌سازی دستگاه

 

وظایف :

  • ۱. مطالعه و بررسی به منظور بهینه‌سازی نظام‌های مؤثر نظارتی، کنترلی و بازرسی و پیگیری امور و راهبری اقدامات مربوط به استقرار و به کارگیری آن‌ها در جهت تأمین کارآمدی، سلامت و کارآیی کمیته امداد امام(ره) و بخش‌های مختلف آن؛
  • ۲. تهیه و تنظیم برنامه بازرسی دوره‌ای و یا موردی از واحدهای مرکزی و خارج از مرکز و سازمان‌دهی تیم‌های بازرسی لازم و ارائه گزارش‌های مناسب و پیشنهادهای مؤثر به مبادی و مراجع مربوط؛
  • ۳. توسعه و تقویت فرهنگ خودکنترلی مبتنی بر وجدان کاری و تعهد و طراحی مکانیزم‌های لازم در جهت فرهنگ‌سازی و نهادینه نمودن آن؛
  • ۴. بررسی و پیگیری گزارش‌ها و شکایات واصله از سوی مردم، سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌ها، مؤسسات و تشکل‌ها از عملکرد واحدهای اجرایی؛
  • ۵. مطالعه و بررسی به منظور تنظیم نظام‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حسابرسی در کمیته امداد امام(ره)و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها؛
  • ۶. رسیدگی به حساب‌های کمیته امداد امام(ره)به طور نمونه، ادواری و پایان دوره مالی و تهیه گزارش‌های لازم برای ارائه به مبادی و مراجع ذی‌ربط؛
  • ۷. بررسی و ارزیابی کنترل‌های داخلی در حساب‌های درآمد و هزینه در چارچوب قوانین و مقررات جاری کمیته امداد امام(ره)؛
  • ۸. بررسی و اظهارنظر نسبت به صحت روند انجام امور حسابرسان استان‌ها و رفع نواقص احتمالی؛
  • ۹. رسیدگی به اموال کمیته امداد امام(ره)اعم از منقول و غیرمنقول و رسیدگی به موجودی انبار در واحدهای مختلف؛
  • ۱۰. همکاری با امور مالی و نظارت بر بودجه به منظور تجزیه و تحلیل مغایرت‌های بودجه‌ای و عملکرد؛
  • ۱۱. مطالعه و بررسی به منظور طراحی نظام‌های مناسب مدیریت شکایت و جمع‌آوری پیشنهادها، نظرات، انتقادات و مشکلات ذی‌نفعان کمیته امداد امام(ره)و راهبری امور اجرایی مربوط به منظور دستیابی به شکایات و رسیدگی به آنها، تبدیل موارد به فرصت‌های مؤثر برای آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از واحد و امور و به‌کارگیری نتایج در بهبود و اصلاح مؤلفه‌ها و عوامل مربوط در کمیته امداد امام(ره)؛
  • ۱۲. اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد واحدها، کارکنان و مدیران به مبادی مربوط داخلی جهت انجام اقدامات لازم با همکاری و هماهنگی واحدهای مربوط؛
  • ۱۳. بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری لازم تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکیان و استفاده در اصلاح و بهکرد امور؛
  • ۱۴. همکاری، برقراری ارتباط و تعامل با سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های قانونی و مسئول در امور نظارت، ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات به منظور پاسخگویی به انتظارات قانونی آنها همچنین انجام شایسته وظایف و مسئولیت‌های محوله؛
  • ۱۵. تهیه و تنظیم طرح‌ها و برنامه‌های مناسب و انجام اقدامات لازم در خصوص تفریغ بودجه و تهیه و ارایه‌گزارش‌های لازم؛
  • ۱۶. بررسی و تعیین نیازهای آموزشی، پژوهشی، بودجه‌ای، تشکیلاتی، آماری، فناوری، ملزومات اداری و موارد مشابه و اعلام به حوزه‌های ذی‌ربط؛
  • ۱۷. تهیه و تدوین پیش‌نویس تمامی گزارش‌ها، ضوابط، مقررات، دستورالعمل‌های مورد نیاز جهت ارائه به مراجع ذی‌ربط.

 

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)