کمیته امداد امام خمینی ره
ارتباط با ما  رییس کمیته امداد 

House of fun slots slotshttp://houseoffunslot.com/

 

  • در اجراي سياستهاي كلي اصلاح الگوي مصرف در خصوص ارتقاء بهره وري در چارچوب استقرار بودجه ريزي عمليات و بهبود فرآيند، پرسنل مالی ضمن شركت در كارگاههاي آموزشي قيمت تمام شده و بودجه ريزي عملياتي، زمينه سازي اجراي اين مهم را در اولويتهاي فعاليتهاي خود قرار داده است. جهت اجرايي نمودن سيستم بهاي تمام شده سه مديريت و دفتر استان یکی از استانها کشور به عنوان پايلوت انتخاب گرديد و كليه فعاليتها و خدمات موجود شناسايي و هزينه هاي مرتبط به آنها تخصيص داده شد و بهاي تمام شده اين سه مديريت و دفتر استان استخراج گردید. که مشروح این فعالیتها در ذیل آمده است.

 

پروژه تدوین و استقرارنظام جامع محاسبه و مدیریت قيمت تمام شده فعالیت ها و خدمات در کمیته امداد امام خمینی(ره)

فعالیت های صورت گرفته در اجرای پروژه

  • آشنایی و آموزش های مفهومی
  • انتخاب محدوده پروژه (طرح پایلوت)
  • تعیین سناریو های
  •  محاسبه قیمت تمام شده
  • گام های اجرایی پروژه و محاسبه قیمت تمام شده
  • راستی آزمایی و استخراج قیمت تمام شده نهایی

 

 

 

 

فاز اول: آشنایی و آموزش های مفهومی

  • برگزاری دوره ی آموزشی
  • شناسایی مزایا و چالش ها
  • افزایش توان علمی و فنی همکاران
  • 1232 نفرساعت آموزش (22نفر به مدت 56 ساعت)

فاز دوم: انتخاب محدوده پروژه (طرح پایلوت)

  • انتخاب استان و مدیریت شهرستانهای مدنظر
    • تصمیم به اجرا با توجه به مزایا
    • گستردگی شعب و همچنین فعالیت ها و خدمات مشابه
    • کاهش ریسک اجرا بصورت کشوری
    • مشاهده چالش ها و چگونگی محاسبه قیمت تمام شده در اجرا

فاز سوم: تعیین سناریو های قیمت تمام شده

  • فعالیت ها و خدمات دفتر استان
  • فعالیت ها و خدمات مدیریت شهرستانها

 

 

فاز چهارم: گام های اجرایی پروژه

  • گام اول: شناسايي عناصر مدل هزينه (زنجيره توليد ارزش)
  • گام دوم: ورود اطلاعات هزينه ها
  • گام سوم: تسهيم هزينه‌ها
  • گام چهارم:اخذ تعداد خدمات ارائه شده

گام اول: شناسايي عناصر مدل هزينه (زنجيره توليد ارزش)

انتخاب پلتفورم هزینه یابی : هزینه یابی بر مبنای فعالیت(ABC)

  • الف)شناسايي هزينه ها (منابع)
    • شناسايي درخت حسابهاي هزينه اي و شيوه نگهداشت آنها در سازمان در قالب كل، معين و تفصيلي (ريز مواد)
    • شناسايي پرسنل رسمي
    • شناسايي پرسنل غیر رسمي
  • ب)شناسايي فعاليتها
  • ج)شناسايي خدمات
    • برگزاری جلسات متعدد با مسئولین مدیریت شهرستانها و احصاء
    • فعالیت ها و خدمات
    • برگزاری جلسات با حوزه های ذیربط در ستاد مرکزی و دریافت نظرات اصلاحی
    • برگزاری جلسات ویژه و اعمال نظرات حوزه ها و نهایی نمودن فعالیت ها و خدمات                 

گام دوم: ورود اطلاعات هزينه ها

  • الف) انتقال  اطلاعات هزينه اي در سال 1391 از نرم افزار جامع اداری و مالی
  • ب) انتقال اطلاعات هزينه کارکنان رسمي در سال 1391 از نرم افزار جامع اداری و مالی
  • ج) انتقال اطلاعات هزينه کارکنان غيررسمي در سال 1391

گام سوم: تسهيم هزينه‌ها

الف) تسهيم هزينه هاي غير مستقيم فعاليتهاي ماموريتي روي فعاليتها

ب) انتساب هزينه هاي پرسنل رسمي و غير رسمي روي فعاليتها از طریق اخذ گزارش از کارکنان(Time Sheet)

ج) انتساب فعاليتهاي پشتيباني روي ساير فعاليتهای اصلی

د) انتساب هزينه فعاليتهاي اصلی روي خدمات

گام چهارم:اخذ تعداد خدمات ارائه شده

  • اخذ گزارشات مالی
  • استعلام از حوزه های مربوطه در مدیریت شهرستانها
  •  تعیین تعداد خدمات ارائه شده و ورود به نرم افزار

 

 

فاز پنجم: راستی آزمایی و استخراج قیمت تمام شده نهایی 

  • اصلاح اطلاعات ومحاسبه قیمت تمام شده خدمات و فعالیت ها
  • مراجعه حضوری به مدیریت شهرستانها
  • مصاحبه حضوری با کارکنان و یا استعلام از مسئولین
  • راستی آزمایی فعالیت های منتسب شده به کارکنان
  • راستی آزمایی تعداد خدمات ارائه شده توسط مستندات و گزارشات نرم افزارها

فاز ششم :

نتايج و آمارهاي استخراج شده از اجراي طرح پايلوت در جلسه شوراي معاونين با حضور مقام محترم سرپرستي ،قائم مقام  و معاونين محترم ارايه گرديد كه مورد استقبال و پذيرش قرار گرفت و باز خورد مثبتي از اجراي اين طرح دريافت شد.

  • برنامه هاي آتي اداره كل مالي جهت پياده سازي سيستم بهاي تمام شده در كشور

 

94سال

ارايه فعاليتها و خدمات دفاتر استانها و ستاد مركزي - ارايه گزارش 10استان پايلوت

95سال

ارايه گزارش اجرايي نمودن نرم افزار در كل كشور

96سال

ارايه گزارش از نتايج حاصله