کمیته امداد امام خمینی ره
ارتباط با ما  رییس کمیته امداد 

House of fun slots slotshttp://houseoffunslot.com/

فعالیت ارائه خدمات پذيرش مددكاري

انسان در هر زمان و مكاني داراي نوعي مشكل است‌. در واقع مشكل به معناي عام هميشه همراه انسان است‌. معمولاً انسانها قدرت حل ‌مشكلات خودشان را دارند و توانايي‌هاي فيزيكي، رواني، اجتماعي، عقلي و اقتصادي كه در اختيار هر انساني قرار دارد او را در حل مشكلات كمك ‌مي‎كند .

گاهي مشكلات افراد در حدي است كه فرد به كمك ديگران نياز دارد.

چنانچه فرد داراي مشكل، كه براي حل مشكلاتش به كمك ديگران نيازمند است را مددجو بناميم مددكار كسي خواهد بود كه مي‎تواند به حل مشكل مددجو كمك كرده و مشكلش را بشناسد.

براين اساس " مددكاري، خدمتي حرفه‌اي است كه بر پايه دانش و مهارت­هاي خاص قرار گرفته و هدف آن كمك به افراد و گروه­ها است تا مددجو بتواند استقلال شخصي، اجتماعي و رضايت خاطر فردي و اجتماعي را بدست آورد. "

مددكاران ضمن پايبندي و اعتقاد به اصول مذهبي و اخلاقي با مراعات اصول مددكاري همچون رازداري، مشاركت دادن مددجو در فعاليت­ها، احترام به احساسات مددجو، عدم پيش­داوري درباره مددجو، ايجاد رابطه عاطفي و دو جانبه با مددجو، پذيرش مددجو بعنوان يك انسان با تمام خصوصياتي كه دارد و شخصيت قائل شدن براي مددجو و... ، براي ارائه خدمات حرفه‌اي، مددجو را بعنوان انساني كه داراي مشكل است ‌پذيرفته و ضمن توجه به تفاوت­هاي خاص آن­ها، براساس ميزان انگيزه، ظرفيت و استعداد آن­ها برنامه ويژه كمك­رساني تنظيم مي‎نمايند. معمولا ًمددجويان به سه طريق مختلف با اين نهاد تماس حاصل نموده و طرح مشكل مي‎نمايند:

1 ـ شناسايي توسط امدادگران     2 ـ مراجعه مستقيم مددجو     3 ـ معرفي توسط‎افراد ومراجع ذيصلاح.

شيوه تحقيق امداد به اين صورت است كه پس از مراجعه مددجو و طرح مشكل، مددكاران (محققين) در اسرع وقت به محل‌سكونت وي مراجعه نموده و ضمن آشنايي با خانواده و شنيدن مسائل و مشكلات و درد دل­هاي او به چهار طريق:1 ـ مشاهده  2 ـ مصاحبه  3 ـ پرسشنامه  4 ـ بررسي وضعيت زندگي وي، اطلاعات دقيق و كاملي از مشخصات، مسائل، مشكلات، تاريخچه مشكل، علت بروز يا توسعه مشكل، شيوه‎هاي كنترل يا حذف مشكل‌، استعدادها، انگيزه و علايق، زمينه‎هاي كاري، ميزان و نوع كمك­هاي مناسب‌ حال مددجو و ... را ثبت و ضبط نموده و با ذكر تشخيص خود ازمشكل، راه­حل­هاي پيشنهادي را مطرح مي­نمايد، سپس توسط مسئول مربوطه در خصوص وضعيت و نـحوه كمك بـه مـددجو تصميـم‎گيري ‌مي‎شود. چنانچه مشكلات مددجو در حدي باشد كه مي‎بايست او را مورد حمايت قرار دهند ضمن انجام اين‌كار نسبت به ارائه خدمات مشاوره‌اي و راهنمايي، پيگيري مسائل حقوقي و قضايي و ارائه ساير كمك­ها و خدماتي كه در فصل­هاي ديگر توضيح داده شده اقدام مي­گردد. ضمناً براي اطلاع هميشگي و مستمر از وضعيت خانواده مددجو هر شش ماه يكبار يا حداقل ‌سالي يكبار نسبت به وضعيت خانواده تحقيق مجدد بعمل مي‎آيد. به اين صورت هميشه اطلاعات آخرين وضعيت مددجو در اختيار است.

در سال 1392 اداره­ كل مددكاري و مشاوره اين نهاد نيز بصورت مستقيم در راستاي وظايف محوله اقداماتي به شرح زير ارائه نموده است:

رسيدگي به درخواست 97874 مورد مراجعين حضوري و غيرحضوري از طريق:

ـ اخذ درخواست كتبي از مددجو

ـ مصاحبه، تحقيق و بررسي توسط مددكاران مركز و استان

ـ كارشناسي تحقيقات بعمل آمده جهت تشخيص نوع و ميزان مساعدت

ـ ايجاد دفاتر نمايندگي در ترمينال­هاي شرق و غرب و جنوب تهران جهت تهيه بليط و پرداخت هزينـــــه اياب و ذهاب، در اين رابطه به 46529 خانوار هزينه اياب و ذهاب پرداخت شده است.

ـ عقد قرارداد با مهمان­پذيران در سطح تهران جهت اسكان مراجعين ميهمان خصوصاً بيماراني كـــــه فاقد جا و مكان مي­باشند، در اين رابطه تعداد 40032 نفر از امكانات فوق بهره‌مند شده‌اند.

ـ تأمين هزينه 2115 نفر از بيماران بستري شده در بيمارستان­ها و 194 نفر بیمارانی که به صورت سرپایی مداوا شده اند و قادر به تأمين هزينه خود نيستند.