کمیته امداد امام خمینی ره
ارتباط با ما  رییس کمیته امداد 

House of fun slots slotshttp://houseoffunslot.com/

برنامه تبلیغات و ارتباطات

اهم فعالیت­ها و اقدامات روابط­ عمومی و اطلاع رسانی سراسر کشور در سال1392

حوزه­ ی مدیریت و برنامه­ ریزی دفتر ستادی با محوریت مدیرکل روابط ­عمومی و اطلاع­ رسانی، معاونین و مشاور اداره­ کل و همکاری اعضای دفترمرکزی در راستای دست­یابی به اهداف روابط­ عمومی در سال 1392 مجموعه فعالیت­های زیر را برنامه­ ریزی و اجرا نموده است :

1.                   برگزاری همایش روابط­ عمومی­ های سراسر کشور در اردیبهشت سال­جاری در شیراز .

2.                   تهیه و تدوین شیوه نامه­ ی بازدیدهای استانی .

3.                   بازدید از عملکرد و ارزیابی روابط­ عمومی­ های سراسر کشور .

4.                   بازنگری برند بوک امداد امام(ره)( نام و نشان تصویری امداد امام(ره) ) .

5.                   تدوین مبانی کمپین­ های تبلیغاتی و اطلاع­رسانی کمیته­ ی امداد امام(ره)) .

6.                   حضور در اولین جشنواره­ ی فیلم کار .

7.                   ساخت مستند فعالیت­های کمیته­ ی امداد امام(ره) ( شناسنامه­ ی کاری امداد امام (ره) به سه زبان ) .

8.                   تشکیل 6 کارگروه استانی و یک کارگروه ملی با 15جلسه در سراسر کشور جهت بررسی بندهای مرتبط با وظایف روابط عمومی در اسناد راهبردی کمیته­ ی امداد ( برنامه­ ی پنجساله­ ی پنجم ) به منظور مطالعه، بررسی و امکان­ سنجی وظایف ترسیم شده و تهیه و تدوین دستورالعمل لازم در این خصوص .

9.                   برگزاری یک دوره­ ی آموزشی ویژه­ ی رؤسای ادارات روابط­ عمومی استان­ها .

10.                طراحی نرم­ افزار گزارش عملکرد روابط­ عمومی و اطلاع ­رسانی .

11.                تدوین و استانداردسازی مفاهیم روابط­ عمومی و اطلاع ­رسانی .

12.                تدوین گزارش عملکردسراسری روابط ­عمومی­و اطلاع ­رسانی کشور در نوبت­ های شش­ماه ، نه ماهه و سالانه .

13.                طراحی ، برنامه ­ریزی و ابلاغ اولین دوره­ی جشنواره­ی برترین­هـــــای حوزه­ی روابط ­عمومی و اطلاع ­رسانی سراسر کشور .

14.                استانداردسازی­ و تدوین تقویم اجرایی سالانه روابط­ عمومی و اطلاع ­رسانی سراسر کشور و عملیاتی نمودن عمده برنامه های مذکور .

15.                تهیه و تدوین گزارش عملکرد حوزه­ های ستادی جشن رمضان 1392 .

16.                شرکت درجلسات کمیته­ی همیاری و تشکل­های مردمی و ارائه­ ی گزارش نهایی به ستاد دهه­ ی فجر.

17.                شرکت درجلسات سالگرد ارتحال امام (ره) و ارائه­ ی گزارش کامل به ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) .

18.                ارائه­ ی نتایج نظرسنجی جشن رمضان در شورای معاونین .

19.                تهیه و تدوین گزارش رسانه­ ای جشن عاطفه­ های ملی و استانی .

20.                شرکت در جلسات برون سازمانی .

 

1- توسعه­ ی نظام فراگیر اطلاع­ رسانی ­امداد امام با در نظرگرفتن ضرورت­ ها و نیازهای جامعه­ ی امروز و توجه به فناوری های نوین

1.                   چاپ و توزیع 11 شماره خبرنامه­ ی میقات امداد ( 34 – 45 ) به اعضاء محترم شورای معاونین و استان­هــــای سراسر کشور و چاپ ویژه ­نامه­ ی میقات امداد مربوط به ارتحال نماینده­ ی ولی ­فقیه حاج آقا عسگراولادی .

2.                   چاپ 8 عنوان کتاب سه عنوان کتاب «انسان­دوستی»(سری 5)، «اصول رقابت سیاسی »،« زکات »، « رهنمود »، «همایش زنان سرپرست خانوار »، « سخنان سرپرستی در همایش بازرسی » توسط اداره­ ی انتشارات و تبلیغات .

3.                   تألیف، چاپ یا توزیع 9424 عدد کتاب در استان­ها برای جلب مشارکت­های مردمی .

4.                   طراحی و تولید 125442 متر برنر در مناسبت­های مختلف ملی – مذهبی چون ؛ جشن عاطفه ­ها ، افطاری ماه رمضان ، هفته دولت ، هفته دفاع مقدس ، دهه فجر ، جشن نیکوکاری و …

5.                   تولید1689متر پلات و 2085 متر فلکسی در مناسبت­های مختلف ملی – مذهبی در سراسر کشور .

6.                   تهیه و توزیع 437181 عدد بروشور ، 1013667 عدد پوستر و 139 نرم­ افزار چند رسانه­ ای با موضوعاتی چون ؛ فعالیت­های امداد استان­ها ، اکرام ، محسنین ، صدقه­ ی سلامتی امام زمان (عج)  زکات ، جشن شکرگزاری خرما ، ماه رمضان ، 15 خرداد ، شهادت حضرت زهرا(س )، جشن ایتام و سایر فعالیت­های ملی – مذهبی .

7.                   39544 عدد هدیه­ ی تبلیغاتی در مناسبت­های مختلف ملی – مذهبی تهیه و در میان مخاطبین ، خبرنگاران و حامیان توزیع شده است .

8.                   تهیه­ ی 1889 متن موردنیاز در خصوص موضوعاتی چون تقدیرنامه­ ها ، پیام­ها و …

9.                   گردآوری 10267 آرشیو نشریه و بریده جراید و تدوین و تکثیر 1239 ویژه­ نامه در کل کشور .

10.                برنامه­ ریزی و برگزاری و شرکت در951 همایش، 583 نمایشگاه – جشنواره،6806 مراسم اداری، ملی و مذهبی و اجرای1796 برنامه­ ی هنری در مناسبت­های مختلف ملی و مذهبی .

11.                دعوت از2751 مداح ،2541 قاری ، 3055 سخنران و 2216 مجری برای برگزاری مراسم ، همایش ، جشنواره­ ها و … با هدف بزرگداشت اعیاد و مراسم مذهبی – ملی در سراسر کشور .

12.                نصب و راه اندازی 21433 متر سازه ( Space ) و 49024 متر سازه ( داربست ) و 572 قاب فنری جهت تبلیغات محیطی .

13.                شورای انتشارات نیز در مرکز و استان­های کشور در مجموع 164 جلسه تشکیل داده است .

14.                34919 عنوان خبر در سایت امداد و 31162 عنوان خبر در سایر سایت­ها و خبرگزاری­ها ، توسط ادارات روابط ­عمومی امداد در کل کشور بارگذاری شده است .

15.                تهیه­ ی 6914 بولتن از اخبار امداد استخراج شده از رسانه­ ها .

16.                ارسال حدود 11837489پیامک درخصوص4979 عنوان و مناسبت مختلف برای مخاطبان در سراسر کشور با هدف اطلاع رسانی در خصوص فعالیت­های امداد و جلب مشارکت­های مردمی .

17.                10 مورد بارگذاری در مرکز ویژه­ ی مقام محترم سرپرستی و 617 مورد بارگذاری در استان­ها ویژه­ی مدیرکل استان در سایت امداد .

18.                بارگذاری5211 عنوان نشریه و خبرنامه، مصاحبه ، گزارش ، پیام ، مقاله در سایت کمیته­ ی امداد .

19.                بارگذاری274 عنوان فایل صوتی، کلیپ و تیزر با موضوعاتی چون ؛ جشن رمضان ، مددجویان نیازمند ، سفر سرپرستی ، مناطق محروم ، توانمندسازی و …

20.                بارگذاری 2215 آلبوم عکس شامل بیش از 18774 عکس در سایت امداد از فعالیت­های مختلف امداد در مراسم و مناسبت­های مختلف .

21.                بررسی 526 نرم­ افزار و طرح دریافت شده در مرکز و استان­ها در خصوص موضوعاتی چون ؛ گمنام ­ترین سرباز ، رضایت از عملکرد امداد ، طرح تکریم ، اکرام ایتام و لوگوی مراسم و مناسبت­ها و…

22.                بررسی28249 نظر دریافت شده از طریق سامانه­ هــــای ارتباط­ مردمی و پیام کوتاه در ادارات روابط­ عمومی کمیته­ ی امداد در کل کشور .

23.                انجام 90 نظرسنجی از طریق پیامک و پورتال امداد .

 

2- بهره­گیری از ظرفیت­های رسانه­ ایی کشور جهت اطلاع ­رسانی

1.                   بیش از 489 عنوان تیزر تلویزیونی و 374 عنوان تیزر رادیویی به منظور اطلاع­ رسانی در خصوص موضوعاتی چون در خصوص زلزله­ ی بوشهر ، اردوهای سال 1392 ، ماه مبارک رمضان ، جشن عاطفه­ ها ، اکرام ، دهه­ ی فجر ، سالروز تأسیس امداد و… تولید و پخش شده است .

2.                   تولید و پخش بیش از 536 عنوان کلیپ با موضوعات شهادت حضرت زهرا (س ) ، جشن عاطفه ­ها ، هفته اطعام ، زلزله بوشهر ، طرح اکرام و محسنین و …

3.                   تولید و پخش بیش از 316 عنوان مستند در خصوص موضوعاتی چون ؛ هفته اطعام ، مشارکت مردمی ، مستند زلزله شهرستان دشتی بوشهر ، اشتغال ، توانمندسازی .

4.                   تولید41 عنوان فیلم کوتاه ( کوتاه ، داستانی ) و نوشتن 131 عنوان نمایشنامه در راستای اهداف عالیه­ ی کمیته­ ی امداد امام خمینی (ره) .

5.                   تولید 713 برنامه­ ی تلویزیونی و933 برنامه­ ی رادیویی با موضوعاتی چون ارتحال امام (ره) ، مسکن  زکات ، اکرام ، جشن رمضان ، اشتغال ، زکات ، تسهیلات و …

6.                   تولید و پخش 2662 عنوان خبرتصویری ، 22244 عنوان گزارش تصویری ، 3721 عنوان خبر رادیویی و 1896 عنوان گزارش رادیویی با هدف معرفی و دستاوردهای کمیته­ ی امداد امام (ره) در شبکه­ های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران .

7.                   حضورمدیران امداد در709برنامه­ ی تلویزیونی درصدا و سیمای ملی و یا شبکه­ های استانی با هدف معرفی فعالیت­های مختلف امداد و جلب مشارکت­های مردمی برای شرکت در این فعالیت­ها .

8.                   انجام 1755 مصاحبه­ ی رادیویی و 2182 مصاحبه­ ی مطبوعاتی توسط مدیران و مسؤولین روابط عمومی سازمان در خصوص عملکرد امداد ، حمایت ، مشارکت ، جشن رمضان ، مسکن ، اشتغال  زکات ، اوقات فراغت دانش ­آموزان ، کمک به زلزله ­زدگان بوشهر و …

9.                   پخش 2186 عنوان آگهی و زیرنویس تلویزیونی ، 978 آگهی مطبوعاتی و 1725 عنوان آگهی در تلویزیون­ های شهری در خصوص معرفی اهداف و فعالیت­های مختلف امداد .

10.                برگزاری405 نشست خبری و 34 تورخبرنگاری در روابط­ عمومی­ های امداد در کشور برای پوشش خبری فعالیت­های امداد .

11.                تولید 256995 فریم عکس و205192دقیقه تصویربرداری از مراسم ملی و مذهبی ، همایش­ها ، جلسات ، دیدارها و فعالیت های کمیته­ ی امداد(ره)و ارسال 30398 فریم و 15434 دقیقه از آن­ها به خبرگزاری­ها و مطبوعات .

12.                بازبینی بیش از 135904 دقیقه تصویر و آماده­سازی آن برای تکثیر در لوح­ های فشرده و یا ارسال به رسانه­ ها .

13.                ارسال1725سری تصویر به تلویزیون­های استانی و 306 سری تصویر به تلویزیون ملی در خصوص معرفی خدمات و فعالیت­های کمیته­ ی امداد امام خمینی(ره) .

14.                آماده­سازی ، تکثیر و توزیع 16458 لوح فشرده در کل کشور .

15.                تدوین37214 خبرمکتوب و7050 گزارش مکتوب به منظور اطلاع­رسانی درخصوص فعالیت­های امداد که 31216 خبر و 5423 گزارش در مطبوعات و خبرگزاری­ها چاپ شده است .

16.                نگارش747 مقاله در حوزه­ هایی چون تحلیل فقر و آسیب­های اجتماعی – فرهنگی ، زکات و اکرام ایتام و …

17.                انتشار 275  جوابیه / اصلاحیه / تکذیبیه / اطلاعیه در سراسر کشور .

 

3- بهره­ گیری از روش­های افکارسنجی به صورت مستمر

1.                   بازدید از روابط­ عمومی­ های سراسر کشور در طول سال 1392 .

2.                   برگزاری دوره­ ی آموزشی شناخت افکارعمومی و افکارسنجی ویژه­ ی رؤسای ادارات روابط عمومی و اطلاع­ رسانی استان­ها 18 لغایت 20 آذرماه توسط اداره­ ی افکارسنجی .

3.                   تهیه­ ی13گزارش ملی درخصوص عملکرد روابط­ عمومی، گزارش جشن نیکوکاری ملی و سالروز تأسیس امداد،گزارش شاخص­های قابل ارزیابی در مدل تعیین سطح سرآمدی رواب ط­عمومی و اطلاع­ رسانی، ارابه­ ی فرهنگ واژگان روابط­ عمومی امداد و … توسط اداره­ ی روابط عمومی .

4.                   انجام 91 طرح نظرسنجی با به کارگیری بیش از 30410 برگ پرسشنامه در خصوص فعالیت­های مختلف امداد طی سال 1392 .

5.                   تحلیل محتوای 2880 عنوان خبر و مطلب منتشر شده امداد ، 455 برنامه­ ی صوتی و 702 برنامه­ ی تصویری در سال 1392 جهت پوشش خبری فعالیت­های امداد امام خمینی(ره) .

6.                   ارایه­ ی 36 پورپوزال به حوزه­ های مختلف امداد که 19 پورپوزال مرحله اجرا شده است .

7.                   نگارش 28 مقاله هدفمند به منظور اقناع افکارعمومی .

8.                   انجام 18 طرح افکارسنجی موردنیاز حوزه­ های مختلف امداد و تهیه­ ی 32 کاربست از طرح­های مختلف افکارسنجی که در کل کشور به انجام رسیده است .

 

4- تعامل مؤثر با حوزه­ های علمیّه ، دانشگاه­ها ، مجامع و مخاطبین خاص

1.                   شرکت در 6274 جلسه­ی درون ­سازمانی شورای مدیران ، کمیسیون پژوهش ، تبلیغات داخلی – استانی ، خودکفایی ، فعالیت­های ماه رمضان ، پژوهش و …

2.                   شرکت در3889جلسه­ی برون سازمانی با شورای روابط عمومی­ ها، شورای هماهنگی ، استانداری ، فرمانداری، مدیران روابط­ عمومی دستگاه­ها ، ستاد احسان و … در ارتباط با فعالیت­های مختلف کمیته­ ی امداد .

3.                   حجم ارسال و مراسلات به 40057 عدد می­رسد که شامل ارسال پوستر ، بروشور ، لوح فشرده ، گزارش ، نامه­ های وارده و ارسالی روابط­ عمومی ، مجلات و مطبوعات ، بنر و … می­ باشد .

4.                   تدوین2010صورت­جلسه درجلسات مختلفی که روابط­ عمومی­ های امداد در کشور در آن شرکت داشته­ اند .

5.                   گردآوری 2010 سری مطلب برای مدیران جهت ارایه به جلسات .

6.                   تنظیم 622 قرارداد در خصوص ، پخش آگهی فرهنگی – آموزشی ، تولید و پخش برنامه از شبکه اول سیما ، جشن رمضان با شبکه 5 سیما ، ساخت مستند سیل پاکستان و معاونت هماهنگی اموربین­ الملل ، سروش سیما ، شرکت­های تبلیغاتی سمعی و بصوری ، سایت گروه­ های هنری ، خبرنگاران و …

7.                   1380 مأموریت استانی از دیگر فعالیت­های دفتر روابط­ عمومی کمیته­ ی امداد در سال 1392 است .