کمیته امداد مکلف به ایجاد شغل پایدار برای افراد تحت حمایت و اقشار کم درآمد شد

کد :
61663
آخرین به روزرسانی :
3 اردیبهشت 1403 - 11:30

از پیشنهاد صفحه «کمیته امداد مکلف به ایجاد شغل پایدار برای افراد تحت حمایت و اقشار کم درآمد شد» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
حقوقی و امور مجلس

کمیته امداد مکلف به ایجاد شغل پایدار برای افراد تحت حمایت و اقشار کم درآمد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور، کمیته امداد و سازمان بهزیستی را مکلف به ایجاد شغل پایدار برای افراد تحت حمایت و اقشار کم درآمد جامعه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد به نقل از خبرگزاری خانه ملت،  نمایندگان در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی 2 ماده 31 این لایحه با 165 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز در مجلس با تشریح این بند قانونی گفت: کمیته امداد با بهره‌گیری از مدیریت انقلابی خوش درخشیده است، چرا که در 92 درصد در این بحث اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

وی افزود: کمیته امداد تلاش کرده که اقدامات مولد در این خصوص انجام دهد. البته در این خصوص مجموعه ناظری وجود دارد که بر روی هزینه‌کرد منابع نظارت داشته باشد. این بند بهترین فرصت است تا منابع در اختیار مددجویان قرار گیرد تا توانمندسازی در جامعه فراگیر شود.

براساس بند الحاقی 2 ماده 31 این لایحه؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مکلفند با هدف توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار، افراد تحت پوشش خود و همچنین افراد کم درآمد جامعه را در طرح های اشتغال خرد و خانگی با رویکرد زنجیره‌های تولیدی و تعیین سهم در رشد تولید ملی، دارای شغل پایدار کنند. دولت مکلف است منابع مورد نیاز شامل تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی، کمک‌های خیرین، نهادهای عمومی و ستادها و بنیادهای انقلاب اسلامی را با در نظر گرفتن سرانه قابل قبول اشتغال در بودجه سنواتی پیش‌بینی کند.

انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)