اهدای بیش از 2 هزار سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی سیستان و بلوچستان

کد :
70547
آخرین به روزرسانی :
21 مرداد 1403 - 12:38

از پیشنهاد صفحه «اهدای بیش از 2 هزار سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی سیستان و بلوچستان» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
تصویرگردان بزرگ
مشارکت‌های مردمی
اشتغال و خودکفایی
حمایت و سلامت خانواده
مسکن و امور مهندسی ساختمان
بهداشت و درمان
فرهنگی و تربیتی
حقوقی و امور مجلس
رویداد

اهدای بیش از 2 هزار سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۷۶۵ سری جهیزیه با ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان بین خانواده‌های جامعه هدف توزیع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آیین تجلیل از اصحاب رسانه و قلم با حضور محمدرضا میری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان و جمعی از اصحاب رسانه استان در زاهدان برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان فعالان و مطالبه گران اجتماعی و به عنوان کسانی که صاحب فکر و اندیشه هستند، نقش مهمی در آگاهی بخشیدن به مردم دارند و می‌توانند جامعه را به سمت تعالی سوق دهند.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های اصلی که سرلوحه کمیته امداد است، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش همراه با حفظ کرامت خانواده‌هاست که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و این توانمندسازی به نتیجه نمی‌رسد مگر اینکه خانواده‌ها به این باور برسند که می‌توانند در مسیر توانمندسازی گام بردارند.

میری با اشاره به غیرحضوری شدن خدمات کمیته امداد و جلوگیری از هزینه‌های اضافی که به مددجویان تحمیل می‌شود، بیان کرد: همه خدمات کمیته امداد امروزه به صورت الکترونیک نیز ارائه می‌شود؛ سامانه امداد هوشمند (سها) طراحی شده، جامعه هدف کد دارند و می‌توانند به سامانه ورود کرده و درخواست‌شان را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمت دیگر کمیته امداد، تعریف مراکز نیکوکاری است، گفت: این مراکز نقش امداد محله که در گذشته در کمیته امداد وجود داشت را ایفا می‌کنند و خیرین و نیکوکارانی که علاقمند هستند، کمک‌های آن‌ها در محله مسکونی خودشان ارائه شود، می‌توانند از طریق این مراکز خدمات خود را به دست نیازمندان همان محله برسانند.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۱۵۱ قلم کالای اساسی بین خانواده‌های جامعه هدف توزیع شده که شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، بخاری، کولر، فرش، آب‌گرمکن و غیره می‌شود.

وی افزود: همچنین دو هزار و ۷۶۵ سری جهیزیه با ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان بین خانواده‌های جامعه هدف توزیع شده که شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، فرش، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و فرش است، و در حال حاضر هیچ مددجویی در نوبت جهیزیه نیست.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه اشتغال، ۱۶ هزار فرصت شغلی را امسال در برنامه داریم که انشاء‌الله تا پایان سال رقم خواهد خورد و تسهیلات در نظر گرفته شده به هر خانواده، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال پایدار است.

وی به ایجاد گلخانه در جنوب استان و نصب پنل‌های خورشیدی در شمال استان اشاره کرد و گفت: تاکنون دو هزار و 585 نیروگاه 5 کیلوواتی به شبکه برق متصل شده که میانگین درآمد هر کیلووات برق تولیدی سه هزار تومان است و توسط شرکت توانیر خریداری می‌شود.

میری افزود: به افرادی که برای ایجاد شغل مراجعه می‌کنند، مشاوره داده می‌شود و بعد مورد آموزش قرار می‌گیرند که در زمینه آموزش و کسب مهارت با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای نیز همکاری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان تاکید کرد: پرونده افراد بعد از پرداخت وام اشتغال بسته نمی‌شود و تا زمانی که به حداقل حقوق قانون کار برسند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به خدمات امداد در حوزه فرهنگی، بیان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های تقویتی، در حال حاضر 50 نفر از دانشجویان جامعه هدف ما، در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند و 71 نفر نیز دانشجوی پی‌اچ‌دی هستند.

میری افزود: سال گذشته پنج هزار و ۱۴۰ دانش آموز، در کنکور شرکت کرده و ۵۵۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که در نهایت ۲۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند، همچنین ۳۸۵ نفر از دانش آموزان در حوزه استعدادهای درخشان پذیرفته شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین با اعلام اینکه بیشترین آمار فرزندان یتیم در کشور متعلق به این استان است، افزود: ۵۸ هزار و ۹۴۴ یتیم در این استان تحت پوشش کمیته امداد بوده که تعداد ۵۸ هزار و ۱۶۸ فرزند یتیم، حامی دارند و 776 فرزند یتیم بدون حامی هستند. همچنین سرانه دریافتی ایتام استان پایین است.

وی یادآور شد: علاقمندان برای حمایت از ایتام و شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۴ ارسال کنند.

میری با اشاره به پرداخت صدقات از طریق سامانه‌های هوشمند بیان کرد: سامانه مهربانی، کدهای دستوری و غیره راه‌های پرداخت صدقات به صورت هوشمند و مجازی هستند.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۲۸ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد احداث شده، گفت: همچنین ۳۵۱ مورد تعمیرات مسکن، ۳۹۱ مورد احداث فضای جانبی و پنج مورد خرید مسکن مددجویان داشتیم.

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)