تخصیص اعتبار برای زیارت اولی ها در دولت شهید رئیسی /۴۴ هزار خدمت در حوزه مسکن در سه سال گذشته

کد :
70089
آخرین به روزرسانی :
28 تیر 1403 - 10:56

از پیشنهاد صفحه «تخصیص اعتبار برای زیارت اولی ها در دولت شهید رئیسی /۴۴ هزار خدمت در حوزه مسکن در سه سال گذشته » به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
فرهنگی و تربیتی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی:

تخصیص اعتبار برای زیارت اولی ها در دولت شهید رئیسی /۴۴ هزار خدمت در حوزه مسکن در سه سال گذشته

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی گفت: برای اولین بار در کشور، اعتبار زیارت برای خانواده های مددجو توسط دولت رئیسی پیش بینی و مددجویان از سراسر کشور به مشهد مقدس مشرف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در برنامه‌ "رونمایی از دستاورد‌های دولت سیزدهم در خراسان رضوی" که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، در اردوگاه ثامن الائمه کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی برگزار شد، صمن تسلیت ایام، بیان کرد: همه ائمه به محرومین توجه ویژه  داشتند و این باید در اولویت برنامه های هر مسئول قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی گفت: این مجموعه یادگار امام راحل و به نام ایشان است و در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری، رسیدگی به محرومین و نیازمندان ، به تشکل ها، خیرین و مسئولین توصیه شده است.

وی به نقل قول از حاج آقا بختیاری رئیس کمیته امداد امام‌خمینی ره، خاطرنشان کرد: هر زمانی که جلسه و ملاقاتی با شهید رئیسی بود، رسیدگی به محرومین توصیه موکد ایشان بود و در آخرین وبیناری که در محضر شهید رئیسی مربوط به مسکن برگزار شد، بعد از وبینار بلافاصله رئیس جمهور دستور برگزاری جلسه در رفع مشکلات مسکن مددجویان را دادند که در آن جلسه ۱۴ مصوبه جهت اجرا تصویب شد.

وی با بیان اینکه در تمامی تماس های دفتر رئیس جمهور پیگیر رفع مشکلات در حوزه محرومان در اسرع وقت بودند، گفت: صف انتظار معیشت کمیته امداد به دلیل مشکلات در منابع اعتباری بود و شاید فردی یک سال در صف انتظار برای دریافت معیشت بود اما امروز اعلام می کنم، از ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ به بعد،  صف انتظار نداشتیم و هر نیارمند به محض مراجعه پرونده او در جریان قرار می گیرد.

سلم آبادی گفت: همچنین در حوزه جهیزیه در گذشته، صف انتظار حداقل ۶ ماه بود، اما امروز صف انتظار جهیزیه برداشته شده و ۵ قلم کالای اساسی تولید داخل با قیمت کارخانه  به نوعروسان اهدا می شود و سال گذشته بیش از ۴۵۰۰ جهیزیه در استان به ارزش ۴۰ میلیون تومان بازاری و به قیمت حدود ۳۳ میلیون تومان درب کارخانه توزیع شده است.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در حوزه فرهنگی و آموزشی، بیان کرد: در سال گذشته  میزبان بیش از ۱۰۰ هزار نفر روز در اردوگاه ثامن الائمه بودیم و تمام هزینه های بیمه، حمل و نقل، اسکان و پذیرایی و ‌... توسط امداد پرداخت شده است و هیچ مبلغی از مددجو دریافت نکردیم؛ همچنین در اردوهای دانش آموزی حداقل ۸۰۰ نفر در ۶ روز در هر هفته در طول تابستان میزبانی می کنیم که در این اردوها از مربیان کنکور و مشاوران برجسته برای این دانش آموزان بهره می گیریم و شاید در هر تابستان بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به خانواده ها در این خدمات پرداخت می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه برای اولین بار در  کشور، اعتبار زیارت برای خانواده های مددجو توسط دولت رئیسی در نظر گرفته شد؛ افزود: در حوزه اشتغال از نظر تعدادی و عددی اول کشور هستیم و در دانش آموزی در کمک هزینه به خانواده های نیازمند بعد از استان سیستان و بلوچستان دومین استان هستیم، در حوزه مسکن معادل ۱۴ استان در کشور مسکن می سازیم و با توجه به نگاه ویژه  دولت شهید رئیسی به مسکن‌محرومان، ۴۴ هزار خدمت در حوزه مسکن از احداث، خرید و تعمیرات مسکن داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ سرفصل و ۱۲۰ خدمت توسط کمیته امداد به برکت دولت رئیسی ارائه می شود، گفت: یکی از برنامه های خوب کمیته امداد طرح اکرام و ایتام است که امسال نیز در دهه اول محرم رتبه اول کشور در جذب حامی داشتیم و مردم عزیز ۱۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به کمیته امداد استان کمک کرده اند و این نشان میدهد مردم خراسان رضوی در کمک به محرومین پیشتاز هستند.

سلم آبادی بیان کرد: سال قبل ۸۰۰۰ میلیارد تومان از حوزه های مختلف به کمیته امداد  جهت خدنت به مددجویان کمک شده است.

همچنین در خصوص اقدامات دولت شهید رئیسی برای مددجویان کمیته امداد گفتگویی با چند تن از مددجویان تحت پوشش صورت گرفت: 

خانم ع در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تفاوت در پرداخت معیشت که نسبت به قبل از دولت ایت الله رییسی افزایش قابل توجهی داشته ، می توان یکی از شاخص های مهم است دولت نسبت به محرومین باشد، تسهیلاتی که پرداخت می کند در حوزه اشتغال و فرهنگی برای دانش آموزان و دانشجویان با توجه به اینکه فرزند مددجو دارم بسیار خوب بوده است و کمک قابل توجهی به ما شده است.

آقای ب نیز یکی از فرزندان کمیته امداد است که در حال حاضر به مدد کمیته امدا  اکنون دانشجوی رشته دندان پزشکی است، او می گوید: در حوزه علمی و نخبگانی کمیته امداد در دولت رئیسی بسیار عملکرد خوبی داشته و با توجه به اینکه دو دوره را تجربه کرده ام ، توجه به نخبگان و دانشجویان قابل محسوس بوده است.

او ادامه می دهد: برگزاری اردوهای فرهنگی و علمی برای دانشجویان در این سه سال قابل مقایسه با گذشته نیست و جای خرسندی دارد و امیدوارم این رویکرد در رئیس جمهور منتخب نیز ادامه داشته باشد.

آقای الف نیری یکی دیگر از نخبه های تحت‌حمایت اداره دو مشهد است که اکنون د  رشته دندانپزشکی تحصیل می کند، او معتقد است که یکی از حوزه ایی که در سه سال اخیر کمیته امداد به آن اهتمام ویژه داشته توجه به حوزه فرهنگی و علمی دانش آموزان و دانشجویان بوده است که می توان به برگزاری کلاس های آموزشی،  برگزاری های اژدهای فرهنگی اشاره کرد.

او ادامه می دهد: ارتقا سطح علمی دانش آموزان و تلاش برای درجات علمی بالا برای فرزندان کمیته امداد با برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از اساتید برجسته در بحث مشاوره و استفاده از قلم‌چی همگی نشان دهنده اهتمام کپیته امداد برای رسیدن به درجات علمی بالا فرزندان خود دارد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از دستاورد های فرهنگی علمی و اجتماعی شهید جمهور ایت الله سید ابراهیم رئیسی در خراسان رضوی تحت عنوان سرمشق رونمایی شد.

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)