روایت حادثه‌ای که زندگی بانوی سرپرست خانوار را به سمت کارآفرینی تغییر داد

کد :
52726
آخرین به روزرسانی :
13 اسفند 1402 - 11:14

از پیشنهاد صفحه «روایت حادثه‌ای که زندگی بانوی سرپرست خانوار را به سمت کارآفرینی تغییر داد» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده

روایت حادثه‌ای که زندگی بانوی سرپرست خانوار را به سمت کارآفرینی تغییر داد

بانوی سرپرست خانوار کمیته امداد یک روز در سال ۱۳۸۵ برای تهیه مایحتاج خانه خود به بازار در محل زندگی خود در کرمان رفته بود که حادثه‌ای مسیر زندگیش را تغییر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد به نقل از آوای اقتصاد، آن زمان او با یک دستگاه چرخ خیاطی کوچک سفارش‌های مغازه‌داران و تولیدی‌ها را انجام می داد و خرج خانواده‌اش را که دارای ۳ فرزند محصل است، تامین می کرد تا اینکه در بازار بچه خردسالی را می‌بیند که که مادرش توان خرید پوشاک مناسب را برای او ندارد و خودش برای کودک لباس مناسب تهیه می‌کند او از آنجایی که خودش سرپرست خانواده است تصمیم می‌گیرد یک کارگاه تولیدی پوشاک که سالهاست خودش تجربه کار دارد را برپا کند.

اما راه‌اندازی چنین کارگاهی نیازمند سرمایه و خرید چند دستگاه چرخ خیاطی است او که عزم خود جزم کرده بود به کمیته امداد مراجعه و درخواست وام اشتغال و کارآفرینی می‌دهد که طولی نمی‌کشد که وام مورد نیاز به او تعلق گرفته و مورد حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرد.

این بانوی کارآفرین پس از دریافت وام کم کم به مرور زمان اقدام به خریداری چند دستگاه چرخ خیاطی می‌کند و کارگاهی را در اردوگاه کرامت اجاره می‌کند و با استفاده از ظرفیت افراد بهبودیافته که دچار آسیب‌های اجتماعی شده بودند و دوباره به جامعه بازگشته‌اند کارگاه تولیدی پوشاک را از ۴ سال گذشته راه‌اندازی کند.

در واقع بانو شیخ‌زاده با استفاده از این افراد مسیری را برای بچه های بهبودی باز کرد و آنها را به زندگی دوباره با اشتغال باز گرداند. امروز که از بانوان فعال و توانمند استان کرمان است توانسته با تلاش و پشتکاری که دارد زمینه آموزش و اشتغال ۳۰ نفر از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر را فراهم کند و سفره با برکتی را برای این افراد در استان کرمان پهن کند.

این بانوی موفق اکنون با ۴۰ سال سن توانایی تولید روزانه ۷۰۰ عدد انواع پوشاک مانند تی شرت، لباس ورزشی، لباس کارگری، لباس مشکی و زمستانی را دارد. اویک نفس عمیقی می کشد و بغض گلویش را می گیرد و با همان صدای لرزان به زمان قبل از راه اندازی کارگاه کوچکش اشاره می کند و می گوید: با توجه به مشکلات مالی که داشتم و سرپرست خانواده بودم به همراه سه فرزندم تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتیم اما با توجه به اینکه مستمری کمیته امداد جوابگوی مخارج زندگی خود و فرزندانم نبود با مشاوره و همفکری کارشناسان کمیته امداد پس از کسب آموزش های لازم در زمینه خیاطی با دریافت تسهیلات اشتغال از این نهاد اقدام به راه‌اندازی کارگاه کوچک خیاطی کردم که اکنون توانستم اشتغال افراد نیازمند و جویای کار را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کنم

وی با اشاره به اینکه تاکنون سرمایه زیادی را برای راه‌اندازی این کارگاه خیاطی هزینه کرده‌ام بیان می‌کند: برای توسعه طرح خود و فراهم کردن زمینه اشتغال افراد نیازمند بیشتری، به حمایت مسئولان دستگاه های اجرایی استان و شرکت‌های مختلف نیاز داریم تا لباس فرم مورد نیاز نیروهای خود را به ما بسپارند و ما با وجود ۱۰ چرخ خیاطی صنعتی توانایی تولید روزانه هزار دست تیشرت و انواع لباس را داریم.

این زن سرپرست خانوار که در کنار دوخت و تولید انواع لباس به انجام امور تزئینات داخلی ماشین، دکوراسیون داخلی منزل و آبکاری ماشین نیز مشغول است، می‌افزاید: در صورت سفارشات از سوی شهروندان و شرکت‌های خودروسازی می‌توانم زمینه اشتغال افراد زیادی را نیز فراهم کنم.

این بانوی کار آفرین تمام دغدغه و مشکلی که اکنون دارد این مساله است که سفارش کار به اندازه ای که باید داشته باشد را ندارد و اگر شرکت ها و صنایع مختلف نیاز پوشاک خودشان را به این بانوی استاد کار خیاط بدهند کسب و کارش رونق بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)