تاریخ انتشار: 1401/02/20 08:29 حوزه انتشار: اصفهان شناسه خبر: 15343

اشتراک گذاری

پرداخت بیش از 734 میلیارد تومانی کمک معیشت به مددجویان اصفهانی در سال گذشته

کمیته امداد استان اصفهان سال گذشته مبلغ 734 میلیارد و 659 میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان پرداخت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، هادی بنایی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده ها را یکی از اولویت های اصلی در خدمت رسانی دانست و گفت: در سال گذشته به حساب سرپرستان ۱۲۱ هزار و ۲۵۰ خانوار، مبلغ ۷۳۴ میلیارد و ۶۵۹ میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده است.

وی با اشاره به پیگیری مجلس برای افزایش مستمری مددجویان متناسب با شرایط اقتصادی جامعه، ادامه داد: از فروردین‌ماه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، با ۲۰ درصد افزایش سرانه مستمری، به خانواده های یکنفره ۴۲۰ هزارتومان، دونفره ۶۰۰ هزارتومان، سه نفره ۸۴۰ هزارتومان، چهارنفره ۱ میلیون و ۸۰ هزارتومان و پنج نفره و بیشتر ۱میلیون و۳۲۰هزارتومان پرداخت شده، ولی متاسفانه با توجه به شرایط موجود این افزایش تاحدود زیادی خنثی است و گره ای از مشکلات این قشر محروم باز نمی کند.

هادی بنایی با تاکید بر اینکه مددجویان همانند سایر مردم در کنار دریافت مستمری کمیته امداد از یارانه نقدی و کمک معیشت دولت نیز بهره مند می شوند، افزود: کمک معیشت ماهانه تنها بخشی از خدمات کمیته امداد به شمار می رود که در کنار سایر خدمات حمایتی نظیر کمک به تامین هزینه های درمانی، مسکن، تحصیل، ازدواج و ... در اختیار خانوارهای تحت حمایت قرار می گیرد.

انتهای پیام/