تاریخ انتشار: 1401/02/21 14:38 حوزه انتشار: تهران شناسه خبر: 15847

اشتراک گذاری

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد؛

مردم تهران سال 1400، 2260 میلیارد تومان از طریق کمیته امداد به نیازمندان کمک کردند/ کمک 272 میلیارد تومانی مردم تهران در پویش اطعام مهدوی

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه،گفت: مردم استان تهران در سال 1400، 2 هزار و 260 میلیارد تومان از طریق کمیته امداد به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سیدابوالفضل در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد فعالیت های این نهاد با بیان اینکه 78 هزار و 748  خانواده در استان تهران تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: این تعداد خانوار با جمعیت 140 هزار نفر از خدمات کمیته امداد در استان تهران بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند گفت:  در حال حاضر نیازمندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری با ورود به سامانه سها درخواست خود را برای دریافت کمک ثبت کنند؛ پس از ثبت مدارک توسط کمیته امداد بررسی و در صورت احراز نیازمندی آن‌ها کمک‌های لازم به این افراد ارائه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به برگزاری پویش اطعام مهدوی و افطاری ساده در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال 234 آشپزخانه مهدوی با  محوریت مراکز نیکوکاری و با مشارکت افراد داوطلب و نیروهای جهادی فعالیت کردند.

پرپنچی ادامه داد:  2 میلیون و 850 هزار پرس غذای گرم و یک میلیون و 325 هزار بسته افطاری ساده درماه رمضان میان نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه  220 هزار بسته معیشتی در ماه رمضان توزیع شد، گفت: در مجموع در پویش اطعام مهدوی و افطاری ساده 279 میلیارد تومان کمک مردمی در قالب غذای گرم و بسته های معیشتی و افطاری ساده میان نیازمندان توزیع شد

وی در ادامه با اشاره به افزایش مستمری مددجویان تحت حمایت از آغاز سال 1401 گفت: بنابر مصوبه مجلس شورای اسلامی مستمری مددجویان نسبت به سال گذشته حدود 22 درصد افزایش یافته است که بر همین اساس مستمری پرداختی به یک خانوار یک نفره 450 هزار تومان، دو نفره 600 هزار تومان، سه نفره 840 هزار تومان چهار نفره 1 میلیون و 80 هزار تومان و پنج نفر و پنج نفر به بالا یک میلیون و 320 هزار تومان شده است.

پرپنچی ، افزود: یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد حمایت از ایتام در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین است. تا قبل از ماه مبارک رمضان تعداد حامیان 84 هزار و 421 نفر بود که با اجرای پویش به عشق علی تعداد حامیان در ماه مبارک رمضان و در شب‌های لیالی قدر به 90 هزار حامی افزایش یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: سرانه پرداختی برای هر یتیم و فرزند محسنین ماهانه ۷۵۰ هزار تومان است.

وی در خصوص میزان فطریه جمع‌آوری شده در ماه رمضان امسال گفت: با توجه به تعطیلات عید فطر تا به امروز 10 میلیارد تومان همانند سال قبل جمع‌آوری شده است که پیش‌بینی ما افزایش این رقم تا حدود 23 میلیارد تومان خواهد بود ضمن اینکه مبالغ جمع‌آوری شده همزمان با روز عید فطر در اختیار جامعه هدف شناسایی شده قرار گرفته است که از جمله این خانواده‌ها می‌توان به بیماران صعب‌العلاج و ... اشاره کرد.

پرپنچی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد توانمندسازی، اشتغال زایی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت است،افزود: در این راستا نیز سال گذشته 15 هزار و 403 هزار خانوار در حوزه اشتغال مورد حمایت قرار گرفتند که در این بخش 2233 مورد از تسهیلات کمیته امداد و 2727 مورد از تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال زایی بهره‌مند شدند. همچنین برای بیش از دو هزار مددجو کاریابی صورت گرفت و بیش از هفت هزار نفر آموزش دیدند و برای هزار و ۴۰۹ مورد در قالب طرح راهبری شغلی، شغل ایجاد شده است و در مجموع، دو هزار و ۳۹۱ مورد خودکفا شدند.

وی بیان‌کرد: حمایت‌های کمیته امداد تا زمان تثبیت مشاغل و پایداری اقتصادی خانواده ها در این زمینه انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه یکی از پرهزینه‌ترین نیازهای افراد در شهرهای بزرگ و کلانشهرها موضوع مسکن است که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نیز با این مشکل روبرو بوده و هستند، افزود:  بیش از 20 هزار خانوار تحتحمایت کمیته امداد استان تهران مستاجر هستند و یکی از دغدغه‌های آنها در طول سال بحث اجاره و ودیعه مسکن است و بیشترین مراجعات به کمیته امداد نیز در این  مورد است.

وی بیان کرد: در سال گذشته و بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده 352 واحد مسکن در پیشوا به مددجویان تحویل و 55 واحد نیز در سایر شهرستان‌ها خریداری و  تحویل شد.

پرپنچی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت سیزدهم در حوزه مسکن  امیدواریم در این بخش نیز با حمایت خیرین گام‌های خوبی در حوزه مسکن مددجویان برداشته شود که البته کمیته امداد علاوه بر ساخت مسکن؛ در بخش تعمیرات مسکن نیز کمک‌هایی را به مددجویان در سال گذشته داشته که در این حوزه به یک هزار و 511 واحد مسکونی کمک هزینه تعمیر مسکن پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به همکاری کمیته امداد استان تهران با سپاه در بخش احداث مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز این آمادگی وجود دارد در صورتی که زمین رایگان در اختیار کمیته امداد استان تهران قرار گیرد، احداث مسکن در آن محدوده با همکاری سپاه آغاز شود که البته در دو شهرستان شهریار و پاکدشت این طرح آغاز شده و چنانچه فرمانداران، بخشداران و دهیاران زمین رایگان در اختیار این نهاد قرار دهند این واحدها در موقعیت جغرافی آنها نیز احداث خواهد شد.

وی با اشاره به میزان مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در سال 1400، گفت: میزان مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد استان تهران  600 میلیارد  تومان و مراکز نیکوکاری یک هزار و 608 میلیارد تومان بوده است که جمع آن 2 هزار و 260 میلیارد تومان در قالب کمک‌های مردمی به کمیته امداد و مراکز نیکوکاری استان تهران محاسبه شده است که این رقم شامل 217 میلیارد تومان در حوزه اکرام و محسنین، 52 میلیارد و 562 میلیون تومان حوزه صدقات، 62 میلیارد و 380 میلیون تومان زکات، 254 میلیارد و 880 میلیون تومان حوزه خدماتی ( خدمات مبتنی بر نیاز )  بوده است.

انتهای پیام