تاریخ انتشار: 1401/02/31 16:18 حوزه انتشار: ستاد مرکزی شناسه خبر: 19836

اشتراک گذاری

آیت‌الله اعرافی:

مردمی ‌بودن نقطه اشتراک کمیته امداد و حوزه‌های علمیه است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مردمی‌ بودن نقطه اشتراک کمیته امداد و حوزه‌های علمیه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح ۳۱۳ (طرح پیگیری و رفع مسائل فرهنگی، معیشتی و حمایتی روستائیان) افزود: امیدواریم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و کمیته امداد بتوانیم گام‌های بیشتری در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند برداریم.

وی مردمی بودن را از ویژگی‌های مشترک کمیته امداد و حوزه‌های علمیه دانست و افزود: روحانیون باید همیشه همراه مردم باشند زیرا هر آنچه داریم از مردم است.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: مردمی بودن ذات روحانیت است و اگر کسی از این ویژگی‌ها خارج شود از مدار خدمت‌رسانی خارج شده است

وی با اشاره به شهدای روحانیت در سنگر محرومتی‌زدایی اظهار کرد: یکی دیگر از نکات بارز حوزه‌های علمیه در کشور، اجتماعی بودن روحانیت و حضور در خدمات اجتماعی است.

آیتالله اعرافی خاطرنشان کرد: کمیته امداد نهادی است که در دوران فعالیت خود توانسته نقش‌های مثبت و مهمی را ایفا کند زیرا نگاه اسلام به توانمندسازی و امدادگری بسیار ویژه و مهم است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش کمیته امداد در امدادرسانی به نیازمندان افزود: کمیته امداد همواره در این راستا حرکت کرده و با نظریه‌سازی، در مسیر حرکت‌های امدادی و جهادی نقش‌آفرینی کرده است.

آیت‌الله کازرونی، رئیس هیات امنای کمیته امداد نیز در این مراسم با تقدیر از حرکت بزرگ روحانیون در خدمت‌رسانی به مناطق محروم گفت: عظمت طرح 313 و حضور طلاب و خانواده آنان در کنار روستائیان آثار پربرکتی خواهد داشت.

وی افزود: روحانیون بدون چشمداشت مادی و در گمنامی در مناطق محروم حضور یافته‌اند و این اقدام با هیچ مساله مادی قابل جبران نیست.

انتهای پیام