مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی

اهداف :

الف) ایجاد شبکه و زیرساخت ایمن:
۱. شبکه اختصاصی اینترنتی برای انجام ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی با هدف ارائه خدمت به ذینفعان؛
۲. زیرساخت قابل اتکا و مستحکم برای حفاظت اطلاعات و تأمین امنیت ارایه خدمات مناسب؛
۳. به روز رسانی دائمی نرم‌افزارها و تجهیزات اساسی؛
۴. مدیریت فعال و مؤثر زیرساخت‌ها و خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات.

ب) ایجاد دسترسی سریع و کارآمد به اطلاعات و خدمات ارائه شده به آنان:
۱. تبدیل به سازمانی دانایی محور؛
۲. استفاده مؤثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای خدمات‌رسانی بهتر به ذینفعان؛
۳. ایجاد دسترسی جهانی به منابع اطلاعاتی؛
۴. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای همکاری و تعامل مؤثر و داخل و خارج در جهت تحقق دولت الکترونیکی و ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان و ذینفعان.

ج) نظام یکپارچه انتقال اطلاعات و ارتباطات:
۱. تبادل آنی اطلاعات با روش‌های گوناگون و روزآمد؛
۲. تعریف خدمات و سکوهای استاندارد برای تبادل اطلاعات؛

د) تقویت و نگهداری نیروی انسانی آموزش دیده و فناور:
۱. برنامه‌های آموزش از راه دور دائم و مؤثر برای تمامی کارکنان؛
۲. برگزاری برنامه‌های آموزشی و کمک آموزشی از راه دور برای خانواده کارکنان؛
۳. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بکارگیری نظام ارزیابی شفاف و قابل دسترس جهت نهادینه نمودن شایسته سالاری.

 

ماموریت‌ها :

  • ۱. تسهیل، تسریع و دقت بخشیدن به امور پشتیبانی و حمایتی کمیته امداد امام(ره) در سطح ستاد و واحدهای اجرایی با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات؛
  • ۲. افزایش امکان مدیریت و نظارت دقیق و مستمر بر روند فعالیت‌های ستادی و اجرایی با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات؛
  • ۳. ارتقای سطح کیفی و کمی خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت و مخاطبین کمیته امداد امام(ره) با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات؛
  • ۴. افزایش امکان ارتباط مستقیم و در سطح گسترده با مددجویان تحت حمایت، مخاطبین کمیته امداد امام(ره)، عموم مردم، افراد خیّر و یا مؤسسات خیریه با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات؛
  • ۵. شناسایی و گردآوری به موقع اطلاعات و آمار مرتبط با نیازهای ضروری جامعه و یا بحران‌های معیشتی اجتماعی به منظور برنامه‌ریزی و جهت دادن به فعالیت‌های کمیته امداد امام(ره) و ارائه خدمات لازم؛
  • ۶. توسعه و بکارگیری ساختارهای ارتباطی جهت تسهیل و افزایش سرعت در برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات؛
  • ۷. فراهم آوردن تسهیلات لازم جهت دسترسی سریع به اطلاعات و آمار به روز سازمان؛
  • ۸. کاهش زمان و هزینه اجرای فرایندهای کمیته امداد امام(ره) با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات؛
  • ۹. مطالعه و بررسی و تلاش و کوشش جهت تشکیل و به‌سازی بانک‌های اطلاعاتی مورد نیاز و تبدیل آن به سیستم اطلاعات مدیریت جهت تمرکز در جمع‌آوری و عدم تمرکز در بهره‌برداری از اطلاعات موجود در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها؛
  • ۱۰. نظارت فراگیر و هوشمند بر انجام تمامی امور فنی و تخصصی و برنامه‌ریزی مربوط به استقرار و راه‌اندازی سیستم‌های مکانیزه در بخش‌های مختلف کمیته امداد امام(ره)؛
  • ۱۱. تهیه و تأمین، پشتیبانی و کاربری بهینه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مورد نیاز و بهنگام‌سازی آن‌ها؛
  • ۱۲. توسعه و ترویج فرهنگ کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کمیته امداد امام(ره)؛
  • ۱۳. کارآفرینی با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ایجاد فضای مناسب کسب و کار رقابتی جهت مددجویان؛

 

وظایف :

  • ۱. مطالعه،‌ طراحی و استقرار نظام جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات متناسب با نیازهای واحدهای کمیته امداد امام(ره)؛
  • ۲. تولید، راهبری و نگهداری و تأمین امنیت سیستم‌های اطلاعاتی کاربردی مورد نیاز واحدهای کمیته امداد امام(ره) با بهره‌گیری از تجهیزات سخت‌افزاری و امکانات نرم‌افزاری؛
  • ۳. برنامه‌ریزی و پیگیری اقدامات لازم در زمینه تهیه، تأمین، تعمیر و نگهداری تجهیزات سخت‌افزاری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت کاربرد مؤثر تجهیزات مزبور؛
  • ۴. طراحی، راه‌اندازی، نظارت و پشتیبانی سیستم‌های مکانیزه و شبکه‌های اطلاع رسانی مورد نیاز کمیته امداد امام(ره)در سطوح محلی، ملی، بین المللی؛
  • ۵. ایجاد، تقویت و توسعه و بهنگام‌سازی بانک‌های اطلاعاتی مورد نیاز کمیته امداد امام(ره)؛
  • ۶. تأمین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و ارتباطی مناسب جهت پشتیبانی نظامات فناوری اطلاعات وارتباطات کمیته امداد امام(ره)؛
  • ۷. تأمین زیرساخت‌های داده‌ها (DATACENTER) مورد نیاز امداد در سطح ملی و استانی؛
  • ۸. ایجاد شبکه‌های ارتباطی داخلی (اینترانت) و تأمین امکانات لازم جهت بهره‌مندی از شبکه ارتباطی جهانی (اینترنت)؛
  • ۹. ایجاد زیرساخت لازم جهت اطلاع‌رسانی مجازی (امداد الکترونیک) مورد نیاز نظامات سازمانی و سیستم مدیریت دانش (KMS)؛
  • ۱۰. ایجاد ارتباطات و تعاملات مؤثر و سازنده با سازمان‌ها، مجامع و دستگاه‌های متولی فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر موضوعات مرتبط و حضور در مجامع و شوراها، نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و کمیته‌های مربوط به نمایندگی کمیته امداد امام(ره)؛
  • ۱۱. تهیه و تدوین پیش‌نویس کلیه‌ی‌گزارش‌ها، ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های مورد نیاز جهت ارائه به مقامات مافوق؛
  • ۱۲. راه‌اندازی و استقرار کمیته‌ها و شوراهای مرتبط با وظایف و مأموریت‌های محوله و نظارت بر اجرای صحیح تصمیمات متخذه.
فیلتر زمان مطلب
کسب عنوان شایسته تقدیر کمیته امداد استان البرز در حوزه:
کمیته امداد استان البرز بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ در جشنواره شهید رجایی استان به‌ عنوان دستگاه برتر در تکریم عموم و ارائه میز خدمت انتخاب گردید.
24 مرداد 1403 - 07:00
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی کمیته امداد از تقدیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت روند اتصال کامل خدمات کمیته امداد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد.
15 اسفند 1402 - 13:04
رئیس کمیته امداد از پروژه 35 واحدی مسکن مددجویان استان تهران بازدید کرد.
21 بهمن 1402 - 15:58
X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)