1.مقدمه
ارائه خدمت وام حمایتی به مددجویان تحت حمایت امداد مطابق ضوابط و مصوبات بودجه سالانه می باشد.
2.اهداف شرح بیانیه:
*معرفی خدمت در آدرس اینترنتی : emdadd.ir یا سامانه soha
*استفاده از درگاه های مختلف جهت سهولت در دسترسی به خدمت.
*اطلاع رسانی از طریق پورتال امداد و پیامک.
*اطلاع رسانی مرحله ای ارائه خدمت به صورت پیامکی و اینترنتی .
3.تعریف خدمت:
کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت بهبود و کمک به وضعیت اقتصادی خانواده های نیازمند و جلوگیری از آسیب های اجتماعی گوناگون و در راستای رفع مشکلات اورژانسی، وام های حمایتی را برای مددجویان جز سرفصل خدمات اصلی خود قرار داده است.
4.نحوه انجام تعاملات خدمت گیرنده:
ابتدا درخواست از طرف مددجو ثبت گردیده و پس از بررسی مدارک و مستندات لازمه و همچنین بررسی وضعیت مددجو توسط مددکار خانواده و تایید نیازمندی وی ( بر اساس دستور العمل وامهای حمایتی) خدمت وام ارائه می گردد.
5.نحوه گزارش دهی و بازبینی:
با توجه به ثبت اطلاعات در سامانه امداد هوشمند، و درج مستندات مورد نیاز در صورت تایید نهایی، نسبت به تامین اعتبار و پرداخت وام به حساب مددجو اقدام می گردد.
6.اهداف اجرای خدمت:
هدف از اجرای این خدمت برطرف کردن مشکل یا مشکلات مالی اورژانسی مددجو در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن است .
7.مسِولیت ها:
این بخش، قوانین و مقرراتی را که مجوز ارائه خدمت در توافقنامه سطح خدمت را به کمیته امداد امام خمینی(ره) را می دهد، مستند می سازد. همچنین به صورت شفاف بیان می نماید که دستگاه چه مسئولیت قانونی در قبال مددجویان متقاضی خدمت را دارد.
8.تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی:
*خدمت گیرنده:
*ارائه درخواست توسط مددجو
*استفاده بهینه از خدمت ارائه شده و هزینه کرد آن در قالب نیاز ارائه شده
*دستگاه اجرایی:
*ارائه به موقع، مناسب و به هنگام خدمت
* تامین سرانه کافی خدمت، متناسب با نیاز مددجو
*در نظر گرفتن رضایت مددجویان در ارائه خدمت
*افزایش کیفیت مطلوب خدمت
9. فرآیند خدمت:
*متقاضی دریافت این خدمت مکلف است درخواست خود را از طریق سامانه / دفتر پیشخوان/ حضوری به این دستگاه ارائه نماید.
*موارد مربوط به فرم "اطلاعات خدمت/ زیر خدمت جهت ارائه روی پایگاه اطلاع رسانی دستگاه" به صورت دقیق در رابطه با زمان انجام خدمت، تعداد مرتبه حضور متقاضی، نحوه دسترسی و زمانهای دسترسی به خدمت و کلیه جزئیات خدمت به صورت متعهدانه از سوی دستگاه ذکر می شود.
10. محاسبه هزینه ها و پرداخت ها:
*توافقات مربوط به هزینه ها و پرداخت ها مطابق با هزینه های درج شده در شناسنامه زیر خدمت سامانه مدیریت خدمات است.
*میزان پرداخت تسهیلات حمایتی و پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بانکی منطبق با الزامات بودجه می باشد.
11.دوره عملکرد
دوره عملکرد این خدمت بر حسب نیاز مددجو بوده و با توجه به موارد اورژانسی امکان پرداخت خدمت به یک فرد در مراحل مختلف وجود دارد.
12.خاتمه شرح بیانیه
*ارائه خدمت به مددجویان.
*رفع نیاز مددجویان از طریق پرداخت تسیهلات بانکی.