دختران 2 قلو که حافظ 10 جزء قرآن مجید شدند

کد :
68590
آخرین به روزرسانی :
22 اردیبهشت 1403 - 14:40

از پیشنهاد صفحه «دختران 2 قلو که حافظ 10 جزء قرآن مجید شدند» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
فرهنگی و تربیتی
به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر منتشر شد؛

دختران 2 قلو که حافظ 10 جزء قرآن مجید شدند

دختران 2 قلوی از خانواده تحت حمایت کمیته امداد حافظ 10 جزء قرآن مجید شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مادرشان به آنها افتخار میکند چون دخترها مادر را روسفید کرده‏اند حتی اگر سایه پدری بالای سرشان نباشد. دوقلوها با علاقه و اشتیاق شروع به حفظ قرآن کردند و حالا 10 جزء از قرآن را حفظند و برادرشان را هم تشویق کردند به حفظ قرآن.

برای مادر نازنین زهرا و نازنین فاطمه هم جالب است که دختران دوقلویش هر دو یه یک چیز علاقه دارند. به نظر  او کمی عجیب است که هر دو دختر دوست داشتند حافظ قرآن باشند. حالا مادر این دوقلو، سربلند از این است که دختران نوجوانش، هر دو علاقه زیادی به حفظ قرآن دارند.

نازنین فاطمه و نازنین زهرا، حالا 13 ساله‌اند. ماجرای حفظ قرآن اما از پنج، شش سال قبل شروع شد، زمانی که این دوقلوها، هشت ساله بودند و یک روز از مادر خواستند تا کمک کند که آن‌ها قرآن حفظ کنند.

مریم مادرشان می‌گوید که یک روز معمولی بود و زمانی که دخترانش، از او این درخواست را کردند، در ابتدا تعجب و بعد خوشحال شد. برای او این اتفاق بزرگی بود، این که دخترانش، بخواهند دل به قرآن دهند. دلیل حفظ قرآن اما از زبان نازنین زهرا جالب است: «همیشه از تلویزیون می‌دیدم که قرآن پخش می‌شود و همیشه صوت قرآن برایم جالب و زیبا بود، همین شد که من و خواهرم، تصمیم گرفتیم که با هم قرآن بخوانیم و بعد، وقتی که بیشتر با آیات الهی آشنا شدیم، تصمیم به حفظ قرآن گرفتیم.»

نازنین زهرا تعریف میکند که در روزهایی که از تلویزیون قرآن پخش میشد، هم او و هم خواهرش، ناخودآگاه میخکوب تلویزیون می‌شدند و بعد به خود که آمدند، دیدند که چه قدر دوست دارند آن‌ها هم قرآن بخوانند.

البته مادر دوقلوها می‌گوید که در خانه‌شان همیشه صدای قرآن و دعا پخش می‌شد و این طور نبود که دخترها، به یکباره و از سر کنجکاوی به سراغ حفظ قرآن بروند. آنها با قرآن مانوس بودند.

این آیات شگفتی‌ساز

مادر دوقلوها معتقد است، دخترانش از زمانی که حفظ قرآن را شروع کردند، سبک زندگیشان هم تغییر کرده است. آنها حالا زمان بیشتری برای درس خواندن می‌گذراند و متعاقبا در درس‌شان هم نتایج بهتری به دست میآورند. در دوقلوها اما چیز دیگری هم عوض شده است. مادرشان تعریف می‌کند که دخترانش، چله می‌گیرند و هر روز در خانه و خواهرانه، ذکر میگویند و دعا می‌خوانند، نماز شب را فراموش نمی‌کنند و حتی این روزها، نمازهای مستحبی را هم به جا می‌آورند.

حفظ قرآن، در زندگیشان تغییرات زیادی ایجاده کرده است، نازنین فاطمه میگوید که هر زمانی استرس به سراغش می‌آید، او سوره نباء را می‌خواند و با خواندن این سوره است که توانسته در بسیاری از لحظات سخت زندگی‌اش، در درسها و دیگر لحظات، اشتیاق و استرسش را کنترل کند. 

دوقلوها حالا 10 جزء از قرآن را حفظند؛ اما بخش جالب ماجرا این است که آن‌ها برادرشان را هم تشویق کرده‌اند تا همراه آن‌ها قرآن را حفظ کند، حالا برادر کوچکترشان، 2 جزء از قرآن را حفظند.

انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)