زکات جمع آوری شده در هر منطقه براساس اولویت نیاز محرومان همان مناطق صرف می شود

کد :
70581
آخرین به روزرسانی :
23 مرداد 1403 - 12:19

از پیشنهاد صفحه «زکات جمع آوری شده در هر منطقه براساس اولویت نیاز محرومان همان مناطق صرف می شود» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
مشارکت‌های مردمی
دبیر شورای زکات استان اصفهان:

زکات جمع آوری شده در هر منطقه براساس اولویت نیاز محرومان همان مناطق صرف می شود

پرداخت زکات، فرصت مناسبی برای رفع نیاز محرومان در زمینه کمک به تامین جهیزیه، هزینه های بیماران، مسکن و امور آموزشی فرهنگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، کریم زارع دبیر شورای زکات استان اصفهان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)، با بیان اینکه سال گذشته کشاورزان و خیران، بیش از 180 میلیارد تومان زکات واجب و مستحب اعم از محصولات زراعی و دامی و... خود را به نیازمندان اهدا کردند، اظهار داشت: در چهارماهه ابتدای سال جاری نیز نیکوکاران این روستاها، با پرداخت زکات واجب، مستحب و مال التجاره خود، بالغ بر 69 میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان کمک کردند.

کریم زارع با اشاره به اینکه درحال حاضر حدود یکصد نفر از مبلغان زکات در استان اصفهان فعال هستند که در راستای ترویج فرهنگ پرداخت این فریضه در سطح روستاها فعالیت دارند، ادامه داد: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی و نیازهای هر منطقه صرف تامین معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن، هزینه درمان مددجویان تحت پوشش این نهاد می شود.

وی با تاکید براینکه پرداخت زکات فرصت مناسبی برای رفع نیاز محرومان است، افزود: کشاورزان و مردم باید بدانند در واقع با پرداخت زکات بیشتر به خودمان کمک می کنیم چرا که با انجام این تکلیف الهی موجب ازیاد و حفظ سرمایه شده و زکات پرداختی نیز برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عام المنفعه در همان محل صرف می شود.

دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، با بیان اینکه پرداخت زکات موجب افزایش روزی و برکت در زندگی می شود، تاکید کرد: علاوه بر زکات واجب، بسیاری از امور اجتماعی امروز شامل پرداخت زکات مال می شود که جمع آوری این زکات ها در دستور کار دبیرخانه شورای زکات قرار دارد و باید این امر به صورت شایسته ای به آگاهی عموم جامعه برسد.

انتهای پیام/

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)