اهمیت ویژه روابط عمومی و رسانه در کمیته امداد استان اردبیل

کد :
69694
آخرین به روزرسانی :
9 تیر 1403 - 14:12

از پیشنهاد صفحه «اهمیت ویژه روابط عمومی و رسانه در کمیته امداد استان اردبیل» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
تصویرگردان بزرگ
رویداد
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خبر داد:

اهمیت ویژه روابط عمومی و رسانه در کمیته امداد استان اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: روابط عمومی و رسانه از اهمیت ویژه‌ای در کمیته امداد استان اردبیل برخوردار است چراکه خروجی آن منجر به مشارکت حدکثری نیکوکاران در یاری‌رسانی به نیازمندان می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علیرضا حسین‌نژاد در دوره آموزشی یک روزه رابطین روابط عمومی کمیته امداد استان اردبیل که در شهرستان سرعین برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه درگیر رسانه هستیم و حتی خودمان به عنوان منبع خبر، می‌توانیم اطلاع‌رسانی کنیم.

وی بیان کرد: امروزه با گوشی هوشمند نیز می‌توانیم تبادل اطلاعات کرده و علاوه بر ارسال پیام، بازخورد آن را نیز گرفته تا در فعالیت‌های روزانه خود به کار ببندیم.

حسین‌نژاد با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در حوزه ارتباطی درون و بیرون سازمان، افزود: از آنجا که گستره فعالیت‌های کمیته امداد استان اردبیل انسان‌ها هستند، با اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و شفاف باید بتوانیم در بیرون از سازمان با تولید محتوای مناسب و اشاعه آن در بین آحاد مردم، در بحث رسیدگی به امور فقرا کوشاتر عمل کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل علوم ارتباطات را جزو مهم‌ترین مباحث در دوران کنونی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف مهم این دوره آموزشی، ارتقای سطح رابطین روابط عمومی در جهت تقویت تولید محتوای مناسب و هدایت صحیح اقدامات به سمت رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی و رسانه در کمیته امداد استان اردبیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: این نهاد جزو معدود دستگاه‌های اجرایی است که در دورافتاده‌ترین روستاها و مناطق محروم استان اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند که باید تمامی این امور به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه بهتر کردن وضعیت ذی‌نفعان مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد است، بیان کرد: امیدواریم خروجی این دوره آموزشی به ارتقای سطح کیفی اخبار و اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های کمیته امداد منجر شود.

در ادامه این دوره آموزشی، فرشاد فرزانه‌وش، معاون فضای مجازی صداوسیما طی سخنانی یادآور شد: دنیای امروز، دنیای ارتباط و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: در این راستا، خبرنگاران و روابط عمومی‌ها با استفاده از بستر سرویس‌های اجتماعی داخلی و خارجی نقش مهمی را می‌توانند در تبادل اطلاعات و جهاد تبیین ایفا کنند.

فرزانه‌وش با تشریح چگونگی فعالیت در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی و نحوه بهره‌برداری از آنها گفت: برای پیشبرد اهداف، باید افزایش سطح اطلاعات و آگاهی و شفافیت در همه امور در نظر گرفته شود.

امیررضا سعیدی، معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل دفتر استاندار و استانداری اردبیل نیز در این دوره آموزشی با اشاره به مبحث مهم «انسان رسانه»، اظهار کرد: رسانه و مفهوم رسانه‌ای در طول این سال‌ها دچار دگرگونی‌های مختلفی در فرم و ارائه محتوا و نحوه عملکردی در همه جای جهان شده است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص فضای مجازی اشاره کرد و افزود: حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) فرمودند: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، رئیس فضای مجازی کشور میشدم!» که این امر نشان دهنده اهمیت فضای مجازی است.

سعیدی بیان کرد: امروز هر فرد یک رسانه است که می‌تواند جریان ساز باشد و باید بیش از پیش در مقوله «انسان رسانه» بررسی‌های لازم را به انجام رساند.

در ادامه این دوره آموزشی، اسلام پیله‌ور ملکی، مسئول بسیج رسانه استان اردبیل نیز طی اظهاراتی، اعلام کرد: روابط عمومی پویا، همواره در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

وی افزود: روابط عمومی‌ها با تولید اخبار امیدآفرین می‌توانند در عرصه‌های مختلف به شادکامی جامعه کمک کنند.

پیله‌ور ملکی از دیگر مباحث مهم روابط عمومی را جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: باید به جامعه امید تزریق شود تا افراد جامعه در فضایی آرام و سرشار از آینده‌نگری روزهای زندگی را پشت سر بگذارند.

پایان بخش دوره آموزشی نیز به سخنان رضا عبدالهی، از اساتید برجسته خبر و رسانه و مدرس دانشگاه‌های استان اردبیل نیز اظهار کرد: یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌ها این است که ارتباطات عمودی را تبدیل به ارتباطات افقی کنند.

وی در این خصوص افزود: این بدان معنا است که همه در یک سطح ارتباطی قرار گیرند تا توازن در ارتباطات سازمانی ایجاد شود.

عبدالهی با اشاره به ارزش‌های خبری، ارکان و عناصر خبر، بیان کرد: روابط عمومی پویا با تولید اخبار کیفی می‌تواند پاسخگوی مخاطبان خود باشد.

انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)