برگزاری جلسه کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل بنیاد حیات

کد :
68499
آخرین به روزرسانی :
19 اردیبهشت 1403 - 13:04

از پیشنهاد صفحه «برگزاری جلسه کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل بنیاد حیات» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
اشتغال و خودکفایی

برگزاری جلسه کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل بنیاد حیات

جلسه کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون رئیس کمیته امداد و مدیرعامل بنیاد حیات در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جلسه کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با حضور مرتضی فیروزآبادی، معاون رئیس کمیته امداد و مدیرعامل بنیاد حیات در استانداری استان برگزار شد.

فیروزآبادی در این جلسه گفت: مساله اشتغال و و وارد شدن به بازار کار در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد. به همین منظور در سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به نیازمندان پرداخت شد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه مساله اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد با سایر نهادها تفاوت دارد، گفت: افرادی که ما باید برای آنان اشتغال ایجاد کنیم اقشار ضعیف تحت حمایت هستند یعنی 50 درصد مخاطبان ما خانم‌ها هستند، 50 درصد در روستاها زندگی می‌کنند و 90 درصد مخاطبین ما تحصیلات دانشگاهی ندارند و برنامه‌ریزی اشتغال ما برای این افراد است.

وی بیان کرد: باید روی فرزندان خانواده‌هایی که درگیر فقر هستند سرمایه‌گذاری جدی شود و مهارت‌آموزی در سنین جوانی به آنها داده شود تا تجربه کار پیدا کنند و اگر نتوانتستند یا نخواستند به دانشگاه بروند شغل و حرفه‌ای را فراگرفته باشند و بتوانند امرار معاش کنند.

مدیرعامل بنیاد حیات بیان کرد: نیمی از بیکاران کشور تحصیلات دانشگاهی ندارند و  ما تاکید کرده‌ایم که درگیر اعداد اشتغال نباشید و اعلام شده اگر نیاز به تسهیلات و وام بیشتری در استان ها وجود دارد بیشتر وام بدهند.

فیروزآبادی ادامه داد: تشکیل بنیاد حیات اتفاق مهمی در کشور بوده، ۶۵ درصد اشتغال کشور در بنگاه‌های زیر چهار نفر است و ۷۵ درصد در بنگاه‌های زیر ۱۰ نفر است و ساختار اشتغال کشور، ساختار مشاغل خرد است.

مدیرعامل بنیاد حیات اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از سامانه رصد ۹۴ درصد از اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد بدون انحراف است و امانت‌داری منابع بانکی حفظ شده است.

وی با بیان اینکه تلاش این بوده که یک مسیر اثربخش منجر به خودکفایی در حوزه اشتغال کمیته امداد انتخاب کنیم، گفت: در سال گذشته 100 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد با اجرای طرح های اشتغال زایی پایدار به استقلال مالی رسیده و خودکفا شده اند.

شایسته ذکراست معاون رئیس کمیته امداد و مدیرعامل بنیاد حیات در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از تعدادی از طرح های اشتغال زایی فعال مددجویان کمیته امداد بازدید کرد.

انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)