شهد شیرین کارآفرینی با پرورش زنبور عسل

کد :
70230
آخرین به روزرسانی :
4 مرداد 1403 - 10:54

از پیشنهاد صفحه «شهد شیرین کارآفرینی با پرورش زنبور عسل» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
اشتغال و خودکفایی
روایت کارآفرینی مددجوی کمیته امداد:

شهد شیرین کارآفرینی با پرورش زنبور عسل

یک مددجوی کمیته امداد شهرستان ششتمد با پشتکار توانست زمینه اشتغال برای افراد جویای کار را فرهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، وقتی تهاجمات دشمن برای توقف روند پیشرفت انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری بر عرصه اقتصادی متمرکز شد مقام معظم رهبری راه مقابله با این توطئه و نقشه دشمنان در بخش اقتصادی را در اقتصاد مقاومتی عنوان کرده و بر ضرورت اجرای آن تأکید کردند. بگونه ای که جوانان زیادی در سراسر کشور از همان روزهای اولیه در سال 1389 به ندای رهبر لبیک گفته و در عرصه کارهای زود بازده اقتصادی از پرورش زنبور عسل، داروهای گیاهی و ترشی گرفته تا پرورش بلدرچین و شتر مرغ و غیره روی آوردند.


تلاش برای ورود در این عرصه مرد و زن نمی شناسد، وقتی پشتکار باشد و تکیه بر توان داخلی، آن وقت است که می توان اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا رساند، نمونه آن هم یک جوان کارآفرین در شهرستان ششتمد در خراسان رضوی است که فعل خواستن را صرف کرده و با اعتقاد به اصل «ما می توانیم» این روزها به پرورش زنبور عسل روی آورده است.


این جوان با اشتغال برای خود و افراد جویای کار، ثابت کرده است که کسب درآمد فقط با پشت میز نشستن نیست و اتفاقا کارآفرین بودن بسیار شیرین تر است.


محمد جمالی یکی از جوانان پرتلاش ششتمدی است که با حمایت های خانواده توانسته در عرصه پرورش زنبورداری و موفق عمل کند و زمینه اشتغالزایی را برای بیش از 6 نفر فراهم کند.


 این کارآفرین موفق در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پدرم  سابقه طولانی در پرورش زنبور عسل دارد از همین رو با حمایت های وی توانستم در این راه گام بردارم و به پرورش زنبور عسل بپردازم.
وی ادامه داد: پدرم در زمینه پرورش زنبور علاوه بر کسب درآمد برای خانواده برای چند نفر دیگر شغل ایجاد کرد، بعد از بیماری پدرم که او را از کارآفتاده کرد، من تصمیم گرفتم راه او را ادامه بدهم ، ابتدا با کندوهایی که پدرم داشت پرورش زنبور عسل را شروع کردم ، سال 1399 بود که این کار را شروع کردم ؛ با ادامه فعالیت، تصمیم گرفتم بر تعداد کندوها اضافه کنم و کار خود را توسعه دهم، از کمیته امداد ششتمد درخواست وام کردم که  100 میلیون تومان دریافت کردم و با این پول و مقداری هم از سرمایه خودم زنبور عسل، دستگاه عسل گیر، پوکه، طبق، برگ موم، لباس و ... خریداری کردم .


جمالی با بیان اینکه در این کار مادر و برادر کوچکترم من را کمک می کنند، گفت: هنگام دریافت تسهیلات از کمیته امداد، کلاس های آموزش احکام کسب و کار نیز برای ما برگزار کردند که بسیار مفید بوده است. اما فروش عسل در بازار با توجه به وجود عسل های قلابی زیاد در بازار که به قیمت بسیار ارزانتر به فروش می رسد و مردم نیز نمی دانند که این عسل تقلبی است ، برای ما بسیار سخت است در حالی که فروش یکی از مهمترین عامل پیشرفت فرد کارآفرین برای تولیدات بیشتر است. 


وی بیان کرد: ميزان درآمد بستگی به تعداد كلنی های موجود در زنبورستان را دارد اما عسل تولید شده دست رنج خود که با گیاهان دارویی چون عسل چهل گیاه، گون و آویشن است را با حمایت های ویژه خانواده علاوه بر شهرستان ششتمد به دیگر شهرستان ها ارسال می کنم.


این کارآفرین در ادامه با اشاره به اینکه ورود به این عرصه به سرمایه اندکی نیاز دارد، گفت: جوانانی که جویای کار هستند و از بیکاری گله مند، می توانند به این شغل روی آورند و با آموزش‌هایی که از طریق کتاب‌ها، CDهای آموزشی و مستندات زنبور عسل به کار پرورش زنبور عسل بپردازند.


جمالی یکی از مشکلات سد راه کارآفرینان پرورش زنبور عسل را فروش عنوان کرد و ادامه داد: می طلبد مسئولان از کارآفرینان این عرصه حمایت کنند تا بتوانیم با شرکت در نمایشگاه ها و غرفه ها محصولات خود را معرفی و وارد بازار صادرات کنیم.


انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)