قالب شیرینی پزی، شیرین کننده زندگی یک نخبه کارآفرین کوهسرخی

کد :
70353
آخرین به روزرسانی :
13 مرداد 1403 - 07:47

از پیشنهاد صفحه «قالب شیرینی پزی، شیرین کننده زندگی یک نخبه کارآفرین کوهسرخی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
اشتغال و خودکفایی
در گفتگو با طراح و تولید قالب شیرینی:

قالب شیرینی پزی، شیرین کننده زندگی یک نخبه کارآفرین کوهسرخی

گفتگو با طراح و تولید قالب شیرینی:
سیده منصوره مدنی یکی از کارآفرینانی است که به دنبال به دست آوردن شغلی پشت میز نبوده و در زمان تحصیل در دانشگاه تصمیم می‌گیرد در حوزه مورد علاقه خود یعنی تولید قالب شیرینی پزی ورود کند و با حمایت کمیته امداد اکنون محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید منصوره مدنی ، 26 ساله از کوهسرخ و لیسانس فیزیک می باشد.  در دوران دانشجویی با این حرفه آشنا می شود و با تحقیقاتی که انجام می دهد متوجه می شود که به این حرفه علاقه مند می باشد؛ همزمان با آشنایی او جهت طراحی و تولید قالب شیرینی، بیماری کرونا فراگیر و دانشگاه غیر حضوری می شود و او به شهر خود باز می گردد و این امر عاملی می شود برای  ورود به حرفه مورد علاقه خود.
بعد از بازگشت به شهر خود، کوهسرخ تصمیم می گیرد تا در این کار ورود کند لذا در اینترنت نمونه ها کارها را انتخاب و سپس چند نمونه کار را برای چند شرکت می فرستد و بازار یابی را انجام میدهد و سفارش می گیرد، بعد از تایید آنها، مواد اولیه برای همان تعداد خریداری و نمونه را تولید و برای آن شرکت ها ارسال می کند.  
در ادامه با این بانوی کارآفرین گفتگویی داشته ایم که تقدیم می شود: 

چه شد وارید این کار شدید؟ 
در سال 99 همزمان با اوج بیماری کرونا که دانشگاه غیر حضوری شد، این شرکت را راه اندازی کردم، کار من تولید قالب شیرینی پلاستیک است، چون شروع کار نیاز به سرمایه اولیه داشت ابتدا بازار یابی انجام دادم و می توانم بگویم بیشتر ساعت های روز صرف بازایابی شد، اولین بار چند عکس از محصولات را در اینترنت بازاریابی کردم و بعد از دریافت پول از مشتری، مواد اولیه خریداری و تولید و تحویل دادم.

نترسیدید از اینکه محصولی که قول سفارش آن را داده اید نتوانیبد تولید کنید؟
نه، به کار خود اطمینان داشتم، اگر چه تاکنون آن را تولید نکرده بودم اما با اشراف کامل به سمت این کار رفتم ،البته کار من ریسک هم بود اما تا ریسک نکنی نمی توانی پل های موفقیت را برای خود بسازی و به سمت جلو حرکت کنی. 

برای تولید قالب قطعا نیازمند دستگاه بودید. چگونه قالب ها را تولید کردید؟ 
بله درسته؛ ابتدا برای تولید قالب های شیرینی در بیرون کار تولید آن را انجام می دادم، بعد از دو سال ۱۸۰ میلیون تومان دستگاهی خریداری کردم و بعد از آن ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات از کمیته امداد دریافت کردم. 
ابتدا که کارم را شروع کردم شاید در ۶ ماه اول درآمد و هزینه من برابر بود اما بعد از آن به درآمد قابل توجهی رسیدم که در آن تلاش و تجربه و خلاقیت در تولید عامل موثر در این امر بوده.
اوایل به صورت ۲۴ ساعت کار میکردم و مرتب در حال بازار یابی بودم، هم طراحی و هم فروش را انجام می دادم.

از اشتغال زایی که داشتید بفرمایید؟ و آیا صادرات هم داشتید ؟
تا الان ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم اشتغال زایی داشتم و در حال حاضر به ارمنستان، ترکیه، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس به صورت غیر مستقیم صادرات دارم و در داخل همه تقریبا در همه استان ها مشتری دارم.

گفتید از کمیته امداد وام دریافت کردید. این وام چقدر گره گشای کار شما بود؟ 
بعد از مدتی از کار که نیازمند سرمایه بیشتر برای خرید دستگاه بودم، خبر دار شدم که کمیته امداد تسهیلات اشتغال پرداخت می کند از اینرو تصمیم گرفتم درخواست بدهم که خوشبختانه پرداخت شد و قطعا این مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان گره گشای بسیار خوبی بود و بهتر اینکه بازپرداخت آن طولانی و بدون سود است. اما با توجه به اشتغالزایی که داشتم برای توسعه کار نیازمند گسترش کارگاه و افزایش دستگاه هستم و اکنون نیز برای تولید برخی قالب ها مجبور هستم در بیرون کار آن را انجام دهم.

توصیه شما به دیگر کارافرینان و افرادی که میخواهند وارد کار شوند اما به هر دلیلی ورود نمی کنند، چیست؟
کار امروز را به فردا نیندازند، خواستن توانستن است، تلاش کنند، کار من در ابتدا ریسک بزرگی بود اما خواستم که بتوانم و توانستم، زندگی همین است ، بخواهی می توانی و اگر نخواهی انجام نمی شود. به اعتقاد من علاوه بر اینکه خود کارآفرین می شوید دیگران هم تشویق کنید، خواهرم علاقه زیادی به شیرینی پزی داشت، او را تشویق کردم وارد این حرفه شود و اکنون تولید محتوا با قالب های تولید من انجام می شود و این امر موجب شده هم بازاریابی برای من انجام شود و هم شیرینی های خواهرم به فروش می رسد.
انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)