لامپ هایی که نور امید می تابانند

کد :
70231
آخرین به روزرسانی :
4 مرداد 1403 - 10:59

از پیشنهاد صفحه «لامپ هایی که نور امید می تابانند» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
اشتغال و خودکفایی
در گفتگو با کارآفرین مونتاژ لامپ کم مصرف: 

لامپ هایی که نور امید می تابانند

مرضیه مسعودی، 42 ساله یکی از کارآفرینانی است که جهت ایجاد  اشتغال به همراه همسر خود به زادگاه پدری خود به روستای ارغای خلیل آباد مهاجرت می کند و در زیر زمین یک مسجد به همراه همسر و دو فرزند پسر خود که 15 و 12 ساله هستند مونتاژ لامپ های کم مصرف LED را انجام می دهند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، اهل کار که باشی ، کمر همت را می بندی و همه مشکلات را به جان می خری تا بتوانی به موفقیت برسی و بعد از طی کردن هر پله به سمت جلو ، نگاهی به پشت سر می اندازی و با خیال آسوده تر مسیر را رو به جلو طی می کنی.


مرضیه مسعودی یکی از بانوان کارآفرین خلیل آبادی است که به واسطه آشنایی همسرش در مونتاژ لامپ های کم مصرف که در کارگاهی فراگرفته است، تصمیم می گیرد با همسر خود این حرفه را راه اندازی کند، او در ابتدا  این کار نیاز به سرمایه دارد و از آنجایی که سرمایه آنها همان رهن منزل که 200 میلیون تومان می باشد، تصمیم میگیرد، به زادگاه پدری خود بازگردد و در آنجا ضمن برپایی کارگاه ، منزلی را اجاره کند. 


او با 200 میلوین تومان  ابتدا کارگاه و منزلی را در روستای ارغای خلیل آیاد اجاره می کند و مواد اولیه را خریداری می کند و با بکارگیری چند کارگر ، ماهی تا 5000 لامپ را مونتاژ می کند تا جایی که برای 8 نفر به صورت مستقیم درآمدزایی داشته است. 


این بانوی کارآفرین که در سال 1400 وارد این حرفه شده است، در سال 1401 از طریق دوستان متوجه می شود که کمیته امداد به کارآفرین تسهیلات اشتغال پرداخت می کند لذا برای گرفتن تسهیلات مراجعه می کند و مبلغ 100 میلیون تومان وام دریافت می کند. 


او با این وام مواد اولیه شامل بدنه ، چیپ و... خریداری می کند تا بتواند لامپ های بیشتری را مونتاژ کنند، که موفق هم می شوند . 


بانو مسعودی ، فرزندان خود را دستیاران خود معرفی می کند و می گوید: ما نیازمند حمایت هستیم متاسفانه نوسانات بازار موجب شده تا مونتاز ما کاهش پیدا کند، وقتی بازار نوسان دارد، فروشنده نیز موارد اولیه به ما نمی فروشد و ما نیز باالطبع نمی توانیم کار مونتاژ را انجام دهیم و همین موجب می شود که در برخی از ماهها بیکار شویم و عملا کارگر خود را از دست بدهیم و فرزندان یاور ما باشند.


او ادامه می دهد: تمام تلاش خود را می کنم که در همین زیر زمین مسجد اشتغال زایی گسترده داشته باشم و روزی به عنوان کارافرین برتر شناخته شوم و الگویی برای دیگران باشم.


این کارافرین به همه خانم ها توصیه می کند: شروع کنید و به حرکت ادامه دهید، آب راکت نیز اگر در یک جا بماند بوی گند آن همه جا را می گیرد، زندگی یعنی حرکت به سوی پیشرفت و رسیدن به قله موفقیت.


انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)