تسهیلات اشتغال  ، ایجاد انگیزه برای اشتغال مددجویان

کد :
70428
آخرین به روزرسانی :
15 مرداد 1403 - 12:30

از پیشنهاد صفحه «تسهیلات اشتغال  ، ایجاد انگیزه برای اشتغال مددجویان» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
اشتغال و خودکفایی

تسهیلات اشتغال  ، ایجاد انگیزه برای اشتغال مددجویان

یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد امام (ره) توانمندسازی  و ایجاد اشتغال برای مددجویان و جلوگیری از مهاجرت نیازمندان روستایی  شهرها است. 

یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد امام (ره) توانمندسازی  و ایجاد اشتغال برای مددجویان و جلوگیری از مهاجرت نیازمندان روستایی  شهرها است. 

در این راستا کمیته امداد ضمن ارائه خدمات متناسب با نیاز مددجویان با پرداخت تسهیلات اشتغال،از افرادی که توانایی  هدایت و ایجاد اشتغال برای مددجویان و سایر نیازمندان در روستاها و مناطق محروم می باشد که به آنها راهبر شغلی گفته می شود، استفاده می کند ؛ عده ای  نیز به مراکز کاریابی معرفی می شوند و در کارخانه، کارگاه و یا مراکز خدماتی مشغول به کار می شوند . 

در همه این موارد مددجویان از آموزش های اشتغال که با همکاری مراکز فنی و حرفه ای برگزار می شود بهره مند می شوند.

کمیته امداد خراسان رضوی نیز طی سالهای مددجویان تحت حمایت را با این روش توانمند و خودکفا و از چرخه حمایت خارج کرده است  و کسب رتبه اول توانمندسازی کشور را کسب کرده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در سال 1402 با  اعتبار حوزه اشتغال  18 هزار و 200فرصت شغلی برای آنان ایجاد شده است.

راه اندازی کارگاه خدمات تکمیلی فرش‌های دستباف مددجویان استان‌های شرق کشور به‌صورت متمرکز در شهر مقدس مشهد توسط بنیاد حیات، تولید محتوای تخصصی آموزشی احکام و اخلاق کسب و کار ویژه مجریان طرح های اشتغال با همکاری مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برای اولین بار در سطح کشور، انعقاد تفاهم نامه تخصصی با دانشکده‌های دامپزشکی و کشاورزی دانشگاه فردوسی در راستای کمک به پایداری طرح‌های اشتغال و استفاده از ظرفیت مراکز علمی در راستای ارائه خدمت به مددجویان نیازمند از اقدامات کمیته امداد خراسان رضوی است. 

در سال 1402 این نهاد در استان با ایجاد فرصت های شغلی در بین 35 دستگاه استان ، پس از سازمان صنعت ، معدن و تجارت  قرار دارد، همچنین تنها استان ایجاد کننده کارگاه تجمعی کارگاه خدمات تکمیلی فرش  در کشور، استان برتر در زمینه ارائه خدمات بازاریابی و فروش به طرح‌های اشتغال اجرا شده، استان برتر در زمینه شرکت مجریان طرحهای اشتغال در نمایشگاه های خارج از کشور و کسب رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات از لحاظ مبلغ پرداختی با تعاملات سازنده و موفق با بانک های عامل و سایر دستگاه‌ها  بوده است. 

کسب رتبه سوم کشوری در ایجاد بیشترین فرصت شغلی راهبری به تعداد 7997 فرصت شغلی، کسب مقام دوم برگزاری رویداد مشاغل دانش بنیان کشور با برگزاری 3 رویداد، کسب مقام برتر کشوری در زمینه ایجاد فرصت شغلی دانش بنیان در کشور با ایجاد 74 فرصت شغلی دانش بنیان از دیگر افتخارات کمیته امداد خراسان رضوی در سال 1402  بوده است.

ایجاد زمینه اشتغال و خودکفایی از رویکردهای مهم و اساسی کمیته امداد است که علاوه ‌بر خانواده‌های تحت حمایت، افراد نیازمند خارج از حمایت نیز می‌توانند از این خدمت با دریافت تسهیلات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)