کاروان زکات در مشگین‌شهر به حرکت درآمد

کد :
70336
آخرین به روزرسانی :
11 مرداد 1403 - 13:15

از پیشنهاد صفحه «کاروان زکات در مشگین‌شهر به حرکت درآمد» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
تصویرگردان بزرگ
مشارکت‌های مردمی
رویداد
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

کاروان زکات در مشگین‌شهر به حرکت درآمد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کاروان زکات با همراهی مرکزنیکوکاری مجتمع سحر مرادلو و با شرکت 20 خودرو حاوی گندم و جو در شهرستان مشگین‌شهر به حرکت درآمد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علیرضا حسین‌نژاد در حاشیه آیین کاروان زکات شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: اهالی، کشاورزان و عشایر شهرستان مشگین‌شهر با پرداخت زکات خود به کمیته امداد، به یاد فقرا و محرومان جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه مشگین‌شهری‌های نیکوکار همواره یکی از شهرستان‌های پیشرو در پرداخت زکات هستند، اعلام کرد: در سال‌جاری 600 میلیون تومان زکات از سطح شهرستان مشگین‌شهر جمع‌آوری شده است.

حسین‌نژاد افزود: در قالب کاروان زکات، 20 خودرو، 35 تن گندم و جو را در قالب زکات اهدایی عشایر و کشاورزان مشگین‌شهر حمل می‌کنند که ارزش ریالی آن بیش از 400 میلیون تومان ارزیابی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در سه ماهه نخست سال‌جاری، کشاورزان مشگین‌شهری بیش از 200 میلیون تومان زکات پرداخت کرده بودند.

وی یادآور شد: زکات پرداختی در همان روستاهای مودی زکات هزینه شده و در اختیار خانواده‌های تحت حمایت و افراد نیازمند همان منطقه قرار می‌گیرد.

در ادامه، حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر نیز با تبيين اهميت فريضه زكات در دين اسلام، گفت: در بيان اهميت اين فريضه واجب الهي، همين بس كه زكات 26 مرتبه در قرآن كريم ذكر شده و در موارد متعددي در كنار نماز آمده است.

وي اظهار كرد: زكات در اسلام صرفا جنبه اقتصادي ندارد بلكه فراتر از آن در زمينه سياست و فرهنگ نيز نقش آفريني مي‌کند.

حجت الاسلام باوقار كاهش فساد و آسيب هاي اجتماعي، عمران و آبادني منطقه، كاهش فقر و رشد و شكوفايي اقتصاد را از جمله بركات زكات براي جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)