خود را مدیون مددجویان کمیته امداد می دانم/ آموزش 400 مددجوی کمیته امداد در حیطه خیاطی

کد :
69562
آخرین به روزرسانی :
4 تیر 1403 - 12:06

از پیشنهاد صفحه «خود را مدیون مددجویان کمیته امداد می دانم/ آموزش 400 مددجوی کمیته امداد در حیطه خیاطی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
اشتغال و خودکفایی
در گفتگو با یک راهبر شغلی:

خود را مدیون مددجویان کمیته امداد می دانم/ آموزش 400 مددجوی کمیته امداد در حیطه خیاطی

فهیمه جهان شکیب،  متولد 1363 ، دکترای مدیریت کسب و کار خود را مدیون مددجویان کمیته امداد می داند و می گوید: از همان ایتدای شروع به کارم ، اشتغالزایی را از حاشیه شهر با همکاری مساجد و فرهنگسراها شروع کردم و در حال حاضر 400 مددجوی کمیته امداد با من همکاری می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، فهیمه جهان شکیب کارشناس طراحی دوخت دکترای مدیریت کسب و کار از mda , dba    می باشم، رشته تحصیلی من طراحی دوخت بوده و قبل از کرونا مربی جهادی حاشیه شهر در مساجد و فرهنگسراها بودم و همزمان مزون شخصی نیز داشتم در اوج کرونا وارد کار تولیدی شدم و روزانه 30 هزار گان بیمارستانی تولید می کردم و چرخکارهای من همان افرادی بودند که در حاشیه شهر به صورت جهادی به آنها آموزش داده بودم و در آن زمان برای آنها اشتغال ایجاد کردم. در کنار این پروسه روزانه 5 هزار ماسک تولید کردم. 
همه این اتفاقات خوب را مدیون 700 نیروی چرخکاری می دانم که در خانه کار می کردند و من را در این کار سخت یاری کردند.در مدرسه ای که آن زمان به دلیل کرونا تعطیل شده بود، علاوه بر مواد اولیه، کار برش را انجام میدادم و برای چرخکارها ارسال می کردم.
بعد از اینکه به عنوان کارآفرین موفق سال 98 شناخته شدم به پیشنهاد یکی از دوستان از کمیته امداد 100 میلیون تومان وام اشتغال دریافت کردم، تا آن زمان من از هیچ  ارگانی به دلیل شرایط سخت پرداخت تسهیلات، وام دریافت نکرده بودم، مبلغی که کمیته امداد سه سال پیش به من داد 300 نفر بیشتر از آنچه که خود می خواستم اشتغالزایی داشته باشم بوده، از اینرو خود را مدیون این قشر می دانم و تمام تلاش خود را می کنم که هر کدام یک کارآفرین باشند.
با این وام کارگاه بزرگی دایر و 7 عدد چرخ خریداری کردم و نیروهای خود را افزایش دادم به طوری که برخی محصولات خود را با برند گوهرشاد و تولید حجاب برای عمان و قشم صادر کردم. 
او در مورد علت ورود به حوزه تولید محصولات حجاب می گوید: در حال حاضر که ملزومات حجاب گران شده و از طرفی مسئله حجاب در جامعه کم رنگ شده وظیفه خود می دانستم که در این خصوص با تولید محصولات در حیطه حجاب و فروش آن با سود حداقلی ورود کنم.
جهان شکیب می گوید: 1900 هنرجو را آموزش دادم و برای 500 نفر ماهیانه واریز انجام می شود و برای بیش از 400 مددجوی کمیته امداد اشتغال زایی شده است. 
این راهبر شغلی می افزاید: به همت یکی از خیرین کارگاهی در اختیار ما قرار داده شده که هنرجویان به صورت رایگان آموزش داده می شوند و بعد کار را در خانه شروع می کنند.
این راهبر شغلی چشم اندازی برای خود ترسیم کرده و می گوید: چشم انداز من برای آینده، تهیه یک سوله بزرگ با تمام تجهیزات برای اشتغال افراد نیازمند در حیطه کاری خودم می باشد و اگر افرادی خواسته باشند در کنار امن خانواده خود کار کنند، چرخ رایگان در اختیار آنها بگذارم.
انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)