روایت اشتغال‌زایی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی

کد :
70037
آخرین به روزرسانی :
24 تیر 1403 - 12:04

از پیشنهاد صفحه «روایت اشتغال‌زایی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
اشتغال و خودکفایی

روایت اشتغال‌زایی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی

بانوی مددجوی سرپرست خانوار با راه‌اندازی کارگاه خیاطی علاوه بر اشتغال خود توانسته زمینه اشتغال سه فرد نیازمند جویای کار را نیز فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، خانم طاهری 12 سال است که به شغل و حرفه خیاطی مشغول است او در ابتدا با کار در دیگر کارگاه‌های خیاطی و پس‌انداز توانست یک چرخ خیاطی خریداری و با کار در خانه سرمایه اندکی را ذخیره کند.

این مددجوی موفق می‌گوید: به مرور تعداد چرخ‌های خودم را افزایش دادم و با راهنمایی و مشاوره مددکار کمیته امداد و مراجعه به واحد اشتغال و دریافت 300 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال توانستم کارگاه کوچکی را راه‌اندازی و کار خود را توسعه دهم و با توکل به خداوند و تلاش و پشتکار علاوه بر اشتغال و توانمندی خود زمینه اشتغال سه نفر از افراد جویای کار را نیز فراهم کنم.

این بانوی سرپرست خانوار توانمند می‌افزاید: کارم در حوزه خیاطی با پیشرفت همراه بود و علاوه بر خیاطی با تولید انواع محصولات در حوزه حجاب و دوخت انواع چادر توانستم به درآمد خوبی برسم و زمینه اشتغال سه نفر را نیز فراهم کتم.

وی می‌گوید: هم‌اکنون علاوه بر قبول سفارشات مشتریان در زمینه دوخت فرم مدارس و فرم بیمارستان‌ها نیز فعالیت دارم و از طریق قبول سفارشات در این زمینه به درآمد خوبی رسیده‌ام.

این بانوی خوش‌فکر معتقد است: کسب رزق و روزی حلال مهمترین انگیزه و عامل در پیشرفت کارم بوده است. با توجه به شرایط دشواری که در زندگی تجربه کردم توانستم روی پای خودم بایستم و خودکفا شوم.

وی ادامه می‌دهد: به اعتقاد من کارآفرینی اصلا سرمایه زیادی نمی‌خواهد، بلکه نیازمند ایده و خلاقیت و در ادامه شناخت بازار فروش محصول و جذب مشتری است، ممکن است سرمایه عظیمی در اختیار داشته باشی، اما به دلیل نداشتن ایده خوب و یا بازار فروش مناسب همان ابتدا شکست بخوری و همین موضوع سبب شود انگیزه و امیدت را از دست بدهی.

خانم طاهری تصریح می‌کند: مشاغل خانگی از آن دسته کسب و کارهاست که هر کسی شروع کرده، شکست نخورده و بلکه پیشرفت هم کرده است، منتها به این شرط که فرد انگیزه و علاقه‌اش را در جهت درست به کار گیرد و با همت و اراده فعالیتش را ادامه دهد، قطعاً با کارآفرینی می‌توان در مدت زمان کوتاه به درآمد خوب رسید.

انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)