از کمک به ترخیص بیمار تا تشکیل مرکز نیکوکاری

کد :
70767
آخرین به روزرسانی :
3 شهریور 1403 - 12:43

از پیشنهاد صفحه «از کمک به ترخیص بیمار تا تشکیل مرکز نیکوکاری» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
برگزیده
مشارکت‌های مردمی
گفتگو با یکی از نیکوکاران سپرده گذار قرض نیکو سرولایت نیشابور:

از کمک به ترخیص بیمار تا تشکیل مرکز نیکوکاری

یعقوبعلی اکبری، یکی از خیران نیک اندیش با همراه تعدادی از دوستانش قریب به ۳۲ میلیارد تومان با هدف کمک به خانوادهای تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، دنبال کار خیر که باشی، برایت مهم نیست که حتما باید خانه ای بزرگ در بهترین قسمت شهر داشته باشی ؛ آنچه که برای تو مهم است ؛ ندیدن چهره غم آلوده یتیم و یا نیازمندی است که به دلایل مختلف در مانده است و چشم امیدش به درگاه خداست تا فرجی برای او شود و مشکل  او برطرف شود.
یعقوبعلی اکبری، مدیرعامل مرکز نیکوکاری کرامت سرولایت نیشابور یکی از خیرینی است که به واسطه یک اتفاق وارد کار خیر می شود . در ادامه با او به گفتگو می نشینیم: 
معرفی از خود داشته باشید.
یعقوبعلی اکبری، متولد سرولایت شهرستان نیشابور زادگاه سردار شوشتری و  پروفسور صادقی ، بازنشسته آموزش و پرورش هستم، حدود ۵۸ سال سن داردم و دارای سه فرزند هستم که یک فرزندم ازدواج کرده است.
از چگونگی ورود خود به کار خیر و تشکیل مرکز نیکوکاری بفرمایید.
روزی به ملاقات یکی از آشنایان خود که در بیمارستان نیشابور بستری بود، رفتم، در آنجا یکی از هم اتاقی های او به دلیل نداشتن پول ترخیص، در بیمارستان منتظر بود، با تحقیقی که انجام دادم با چند تن از دوستانم پول آن بیمار را فراهم‌ و به بیمارستان پرداخت کردبم و او مرخص شد. 
بعد از این اتفاق تصمیم گرفتم که با همکاری چند تن از دوستان و همکاران مرکز نیکوکاری راه انداری کنیم و تا حد امکان  نگذاریم تا بیماری که گرفتار درد و رنج است،درگیر گرفتاری مالی شود. از این رو مرکز نیکوکاری کرامت در سال 1399 تحت نظارت کمیته امداد شهرستان راه اندازی کردیم.
شما اکنون در حوزه تسهیلات قرض الحسنه فعالیت دارید. چرا قرض الحسنه؟
می گویند: انفاق 10 ثواب دارد اما قرض الحسنه 18 ثواب؛ این مرکز در موارد معیشت به نیازمندان کمک می کند اما با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه سعی در توانمندسازی افراد جامعه دارد تا خود خودکفا شوند و به دیگران کمک کنند.
چه مبلغی در  صندوق قرض الحسنه امداد  ولایت توسط مرکز نیکوکاری کرامت سپرده گذاری شده است؟ 
توسط اعضای مرکز، خیرین، صاحبان  مشاغل قریب به ۳۲ میلیارد تومان در صندوق سپرده گذاری شده و تقریبا همین مبلغ نیز  هم افزایی شده است  که در مجموع حدود ۶۰ میلیارد تومان  جهت پرداخت تسهیلات سپرده گذاری است.
 از زمان راه اندازی  به بیماران خاص حدود یک میلیارد تومان، بیماران بدهکار ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، زندانیان بدهکار ۷۰۰ میلیون تومان، وام کارگشایی برای افرادی  دو میلیارد تومان، تسهیلات اشتغال خرد ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و جهیزیه یک‌میلیارد  و۲۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
در مجموع ۷ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان به جز تسهیلات در قالب های مختلف با اولویت افراد تحت حمایت پرداخت کردیم.در این مدت قریب به ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم،  23 کارگاه برای 230 نفر راه اندازی شده، 21 وسیله نقلیه برای کار خریداری شده، 36 وام ودیعه مسکن پرداخت شده، 50 مسکن تعمیر شده ، 4 مسکن برای نیازمندان خریداری شده، کمک هزینه ازدواج برای 3 نوعروس پرداخت شده، 6 آموزشگاه راه انداری شده ، هزینه تحصیل دانش آموزان تا پایان تحصیلات پرداخت شده، تسهیلات ویژه سراجی پرداخت شده که با این تسهیلات 8 کارگاه ایجاد شده است، لوزام خانگی، پنل خورشیدی، کلاس های آموزش کسب و کار و ... از اقدامات این مرکز نیکوکاری ویژه مددجویان و نیازمندان بوده است.
از تاثیرات کار شما در زندگی شخصی بفرمایید.
در روایات آمده: اگر انسان به دیگران کمک کند خداوند چند برابر به او می دهد، خوشبختانه از وقتی وارد این عرصه شدم زندگی من تاثیرات شگرفی داشته است، اکنون خودم به عنوان یک کارشناس مشکلات دیگران را حل می کنم و همیشه خداوند در بزنگاهها دست مرا گرفته است. و ورود من به این کار از لطف خداوند می باشد.
برنامه شما برای توانمندسازی افراد تحت حمایت مرکز چیست؟ 
می خواهم کارخانه آرد ذرت راه اندازی کنم که یکی از نیارزهای جامعه فعلی ما است و حدود 500 نفر سهام دار این کارخانه شوند به این شکل که بدون سپرده گذاری 100 میلیون تومان تسهیلات به صورت 4 ساله دریافت کنند و با آن سهام این کارخانه را خریداری کنند، بعد از دو سال که کارخانه راه اندازی شد هم از درآمد و هم ارزش افزوده آن بهره مند شوند و به این صورت توانمند شوند.ایجاد بازاچه فروش محصولات تولیدی مددجویان نیز یکی از برنامه ها و دغدغه های اصلی ما است که به زودی این بازارچه در نیشابور با 15 غرفه راه اندازی می شود.
جهت قرض نیکو ، 18 صندوق روستایی مقدمات کار فراهم شده که با راه اندازی آن نیاز آنی مددجویان را برطرف خواهد کرد؛ پنل خورشیدی یکی دیگر ار برنامه های ما است که تاکنون 8 مورد پرونده آن تشکیل شده است. 
در انتها از همه خیرین و نیکوکاران دعوت می کنم برای ترویج فرهنگ قرض الحسنه و کمک به نیازمندان با سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت باعث شادی نیازمندان و آرامش خودشان باشند.

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)