شورای زکات جهت اطلاع رسانی پرداخت زکات در تایباد برگزار شد.

کد :
69205
آخرین به روزرسانی :
21 خرداد 1403 - 10:27

از پیشنهاد صفحه « شورای زکات جهت اطلاع رسانی پرداخت زکات در تایباد برگزار شد.» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دسته بندی
مشارکت‌های مردمی
رییس کمیته امداد شهرستان تایباد:

شورای زکات جهت اطلاع رسانی پرداخت زکات در تایباد برگزار شد.

رییس کمیته امداد شهرستان تایباد از برگزاری شورای زکات جهت اطلاع رسانی پرداخت زکات در شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار، رییس جهاد کشاورزی و رییس اداره تبلیغات اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، با توجه به زمان برداشت محصول کشاورزان و اطلاع رسانی جهت پرداخت زکات واجب و مستحب، شورای زکات شهرستان تایباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین ملکی امام جمعه، مهدی شیردل فرماندار، دکتر اعتضادی رییس جهاد کشاورزی، حجت الاسلام فیض آبادی رییس اداره تبلیغات اسلامی و رضا جهانپور رییس کمیته امداد شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسین ملکی در این جلسه به آیات و روایات قرآنی از انفاق و زکات در کنار بحث نماز ، اشاره کرد و گفت: انسانی که همیشه به فکر ارتباط خود با خدای خود است باید به فکر تقویت ارتباط با بندگان خدا هم باشد، پرداخت زکات به نوعی ارتباط خلق با مخلوق است.
امام جمعه تایباد بیان کرد: اگر فردی زکات را با رغبت و از صمیم قلب پرداخت کند، این زکاتی که پرداخت می کند عاملی برای پاک شدن گناهان او می شود.
وی با تاکید بر دیده شدن و تقدیر شدن افراد خیّر، کشاورزی که زکات داده اند، گفت: باید فرهنگ پرداخت زکات در جامعه رواج پیدا کند تا آثاری که زکات در زندگی فرد به دنبال دارد تبیین شود.
حجت الاسلام ملکی با تاکید بر فعالیت کار رسانه ای در خصوص تبیین و تبلیغ برکات زکات در زندگی افرادی که زکات پرداخت کردند، خاطر نشان کرد: گاهی برای اشاعه فرهنگ دینی باید ریا کرد، باید مردم برکات پرداخت زکات را در زندگی افراد مختلف مشاهده کنند، ترویج فرهنگ زکات از بیان و زبان فرد زکات دهنده تاثیر بسزایی در عملکرد مردم دارد.
ضرورت اطلاع رسانی عواید حاصل از پرداخت زکات مردم 
در ادامه مهدی شیر دل فرماندار تایباد با اشاره به اینکه برخی کشاورزان شهرستان در باب پرداخت زکات آگاهی دارند، گفت: هر کسی که زکات پرداخت می‌کند، می خواهد بداند که کجا هزینه می‌شود و در این راستا اطلاع رسانی شود.
وی ضمن تاکید بر تقویت اعتماد سازی و شفافیت در چگونگی هزینه کرد زکات در شهرستان، تصریح کرد: این شورا باید در سال گزارش دقیقی از عملکرد نحوه جمع آوری و هزینه کرد زکات تهیه کند و در اختیار رسانه‌ها قرار دهد تا مردم آگاهی کامل از جزئیات هزینه کرد داشته باشند.
رشد 115 درصدی جمع آوری زکات درتایباد
در ادامه رضا جهانپور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تایباد در جلسه شورای زکات افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) را نیازمندان بین دهک های یک تا سه پایین معیشتی جامعه بیان کرد و گفت: این افراد شامل زنان سرپرست خانوار، ایتام و محسنین، سالمندان از کار افتاده، بیماران صعب العلاج سرپرست مرد زیر 55 سال و دیگر نیازمندان به صورت تک خدمتی و چند خدمتی هستند.
وی افزود: در سال 1402 کمیته امداد این شهرستان جمع آوری مبلغ 5 میلیارد و 900 میلیون تومان زکات واجب و مستحب بوده است که 7 میلیارد و 600 میلیون تومان محقق شده که با رشد 115 درصدی همراه بوده است. 
رییس کمیته امداد تایباد تصریح کرد: در دو ماه ابتدایی سال جاری 640 میلیون تومان جمع آوری شده است.
در این جلسه مقرر شد جهاد کشاورزی جلسه ای با کشاورزان دارای زمین های بزرگ در راستای پرداخت زکات واجب برگزار کند.
انتهای پیام

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)